Gasfyr glemmer at lave varmt vand?!?

Halløj, jeg håber nogen ved noget eller har et par idéer, vi er ved at blive helt vanvittige herhjemme efterhånden: Nogle gange, det kan være 2-3 gange på en uge, eller slet ikke i løbet af 2 uger, så glemmer vores gasfyr at smide dejlig varmt vand i beholderen. Dvs. vandet er lunkent, ca. 30 grader, eller det er decideret koldt, som om der slet ikke er lavet noget vand. På et tidspunkt observerede vi det kun tidligt om morgenen, og jeg troede derfor en eller anden smart vvs'er/gasfyrmand havde lavet noget natsænkning, men det har jeg tidligere haft bedt en fyr fra Lygas om at slå fra, hvis der skulle være noget som helst slået til. Som I nok kan fornemme er jeg ikke vildt imponeret over hverken gasfyr-mænd eller vvs'ere jeg gennem tiden har haft til at have med mit fyr, varmestyring osv. at gøre, så I er nærmest min sidste chance!

Forslag til fejlsøgning/indstillinger modtages med allerstørste taknemmelighed! Indsat lidt billeder: Bosch Europur med en 110L Metro vvb. 



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ikke verdensmester i den styring så det skal jeg undlade at kommentere. Men du kunne jo starte med at lukke vand på så det ikke står under minimum på skala øverst til højre. Bør være 1,6 -1,8 bar Ikke fordi jeg tror det gør noget ved problemet men det skal jo også være i orden.

Ellers vil sådan en fejl der opstår en gang imellem kunne give mange hovedbrud. Det kan være temperatur føler i varmvands beholder der driller. Prøv om du via meny kan finde den målte varmvands temperatur. Så kan du se om den viser et eller andet meget stort tal NÅR det er galt. Så tror fyret at der er varme nok.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for forslag, jeg fyldte vand på ja, men gør absolut ingen forskel, har jeg prøvet en gang før.

Og ja, menuen er tåbelig at finde rundt i, jeg vil prøve at finde det punkt. Den ene gang vandet var koldt slukkede jeg fyret og tændte igen så skrev den "beholderfyldning i drift" og varmede.

Andre som kender den styring evt.?

Jeg har samme problem - og den larmer når derstarter på “beholderfyldn. i drift.”
Fandt su en løsning?

CC nr 1 skrev den 25-02-2021 20:05:26

Jeg har samme problem - og den larmer når derstarter på “beholderfyldn. i drift.”
Fandt su en løsning?

 Hej

Nej, det gjorde jeg ikke, men det er som om problemet er gået lidt i sig selv, der er dog nogle gange, hvor vandet ikke er så varmt stadig, pisseirriterende, for at sige det mildt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis