Altech gulvvarme lyser konstant rødt - varmer ikke overalt

Gulvvarme i kælder virker ikke alle steder. 

I værelset varmer den slet ikke. Kontrolenheden (eller hvad den nu hedder) lyser konstant rødt for værelset. 

I alrummet varmes, men mindre end sædvanligt. Kontrolenhed lyser både rødt og grønt. 

Batterier er udskiftet Og enheder parret efterfølgende. 

Jeg har slukket og tændt for strøm til kontrolenhed. 

Jeg har forsøgt at tage hætterne af for at se om det ændrer noget. Umiddelbart ikke. 

Nogle gode råd?? 

Jeg er IKKE teknisk anlagt, så gerne forklaring som til enhver anden kvinde :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har det fungeret før, hvornår og hvad er der gjort af ændringer siden?

Fotos af målere osv og mere info om anlægget kan hjælpe.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Problemet opstod efter jeg havde skruet ned (ikke slukket) på termostaten i værelset.

Gulvvarme er delt op i tre kredse, hvor den i værelset ikke varmer.

Kontrolenheden har været helt slukket og så derefter parret igen med de tre termostater, hvor batterierne som nævnt er skiftet.

Kredsen der er tilsluttet værelset, lyser konstant rødt hvilket iflg manualen, skulle betyde at alt fungere normalt.

Jeg har præcis samme problem. Blev det løst? 
kan du se om ventilen åbner (den blå krans skal blive synlig.   https://www.hedestoker.dk/6463-altech-telestat-230v-1w.html?gclid=CjwKCAiA4o79BRBvEiwAjteoYKCK4wbf0711AvkLW1Dg3k1MqXtO4ktJov0M4DG_l6SqX82Fhc04LhoC6W0QAvD_BwE)

Jeg har skiftet et par stykker af mine. Konstant rød betyder at der kaldes på varme, men hvis ikke ventilen åbnes sker der jo ikke meget...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, det giver god mening at konstant rød betyder at der kaldes på varme.
Vi fik skiftet et par ventiler, og fandt til sidst ud af at der skulle åbnes ekstra for noget vandtilførsel, da det ellers slet ikke kunne følge med. Der var 3 vvs'ere inde over, een sidste havde den nødvendige erfaring. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis