Grim spatling af huller i savsmuldstapet

Hej venner,

Første post herinde - vær sød ved mig. :)

Har i weekenden hjulpet min kære lillebror og hans kæreste med at flytte til nyt hus.
I deres gamle lejlighed har de selv malet og lappet huller.

Det er de ikke sluppet godt fra og han har spurgt hvad han gør ved de grimmeste huller han selv har lappet.

Jeg har ikke nogen gode ideer til hvordan det kan rettes op.
Har I nogle gode ideer?

Lige lidt info:
Som i kan se er det savsmuldstapet
Det er en betonvæg inde bagved
Hullerne er lappet med polyfilla
Skulle efter sigende have været malet et par gange over allerede

Har lidt eksempler her.
https://photos.app.goo.gl/y8e2YVrcXJusj7vw6


Vh,
Peter

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dette burde være gjort... 

https://www.lav-det-selv.dk/artikler/id/87/s/lapper-huller-i-savsmuldstapet

På nuværende tidspunkt er det nok slidt svært at redde uden at bore hullerne ud og starte forfra. Måske kan man spartle over hele området med noget spartel iblandet grov savsmuld men ved det ikke 


Ask

Jeg har repareret den type huller, dog noget større, med sandspartel og en så duppe med en svamp for at få strukturen. Det blev faktisk meget pænt.

Hvis man syntes at der kommer for meget struktur kan man bearbejde sandspartlen lidt med fingerne når den er mellemtør.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg har repareret et større omtåde savsmuldstapet ved anlægge et nyt stykke tapet ovenpå skaden. Jeg skar med en skarp hoppykniv igennem begge lag. Jeg tog den gamle tapet af med en spartel og limede den nye stump ind. Den lille revne mellem nuværende og nye, fyldte jeg ud med ganske, ganske lidt MALERfugemasse. Lod tørre og overmalede. Komme va glad. Succes!


 

Hejsa du kan bore hullerne igen og fylde dem op med polyfilla med din finger. Så tager du din hånd og gnider væggen ren rundt om og over hullet. Du kan også vælge at købe en speciel spartelmasse fra polyfilla som har savsmuld i. Rutexfiller hedder den.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Hej alle,

Tak for alle svarene.

Synes Uldals løsning lyder spændende.

Tror jeg forsøge mig lidt i den retning.

God weekend. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Du skal være opmærksom på at der er flere slags savsmuld tapet. Skal det blive en succes med en ny lap, så skal man være sikker på at det er samme struktur man lapper med. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg bruger en gammel pensel, og venter til fugemasse/spartelmasse er halvstiv.   


Træd ikke på mine ledninger :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også