Loft i badeværelse

Jeg er i gang med en mindre renovering af en lejlighed. Loftet i badeværelset skallede, så jeg skrabede med en spartel, og nu er jeg nogle steder kommet ind til den rå beton. 

Hvordan skal jeg sikre rummet nu. Skal der lægges en vådrumsmembran på, når det er et loft, eller kan jeg bare male med vådrumsmaling direkte på de loftet også de steder, hvor betonen er fritlagt?

Hvad vil I foreslå?

Mvh Mads

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Loftet skal ikke vådrumsbehandles:-)


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Så du ville bare male direkte på den rå beton de steder hvor malingen sad så løst, at jeg har skrabet det hele af?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det kommer an på hvordan det ser ud. Ville nok spartle de steder op som der er blevet skrabt af og så slibe og male.

Men hvis du ikke vil fluekneppe det så maler du bare direkte på ja


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Tak for svaret. Jeg spartler op, så det bliver plant og dækker de steder, hvor betonen er blottet. Jeg bruger en 'bad og køkken' maling fra Dyrup og smider to lag på.  :-)

Halløj, det er en god idé at bruge forankringsgrunder på den rå beton, så mindsker du risikoen for at det skaller igen.


Elektronikteknikeren

Det er rigtigt hvad gregeren skriver men da det kun er en lille reparation du laver burde det ikke være nødvendigt. Man bruger det mest på meget sugende overflader som gips, spartel, puds osv. Derfor er det ikke så nødvendigt på beton.

I øvrigt behøver loftmaling ikke være en vådrumsmaling. Man bruger ofte en mat maling til loftet men det er selvfølgelig smag og behag. 


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også