"Dørarm" der låser ved 90 grader

Hej alle, 

Jeg har skiftet vores gamle bryggersdør med en ny stalddør/halvdør, som åbner ud af. Den anden dag tog vinden døren og slog den op, hvilket resulterede i at døren fik et slag op af murværket. 

Nu søger jeg en dørarm eller lignende som kun åbner 90 grader. Så døren stopper inden den rammer murværket. 

Jeg har svært ved at finde noget på nettet. Håber at der måske er en klog person her :) 

Mvh Simon med den nye forslåede dør 


Det virker 100 %, 50 % af gangene. 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det nemmeste er vel at grave en pæl ned dér hvor du vil have døren til at stoppe - evt. med et stykke gummi på.

En mere avanceret løsning er en dørpumpe f.x. https://www.biltema.dk/byggeri/beslag/dorbeslag/dortilbehor/dorlukker-2000032913?gclid=Cj0KCQiA-onjBRDSARIsAEZXcKYsSbNEWTakNYWnqOx-Ai2WBGLVGtCxW3H8IpUgsD30vBJlXht9Xl0aAuXdEALw_wcB



Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Selvfølgelig en yderst elegant løsning med pælen... hvis det må være lidt mere rustikt kunne dette være løsningen:

https://m.carl-ras.dk/e-shop/beslag/doerbremser-lukkere-stoppere-holdere/doerbremseretilbehoer/doerbremsere/doerbremse22411/?utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=IPA+Dørbremse+22411-400mm+Gz.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du påtænker en løsning monteret på husmuren, så kunne dette måske bruges?

https://dk.habo.com/sortiment/dør-og-port/dørstopper/-9184577

Tak for alle svar. Tror jeg går med dørbremsen i første omgang. 


Det virker 100 %, 50 % af gangene. 
diechmann skrev den 13-02-2019 08:25:38

Tak for alle svar. Tror jeg går med dørbremsen i første omgang. 

 Hej, løste du dit problem med den dørbremse? 

Annonce

Jeg har kigget på nogle løsninger, men har ikke fundet en løsning der passer mit behov endnu. Kigger stadig. 


Det virker 100 %, 50 % af gangene. 

En stolpe med et glipfald holder kun den nederste del af halvdøren, og ikke den øverste med mindre de to halvdele er låst med en skudrigle.

Monter en kraftigt stormkrog udvendigt til den øverste del, og monter samtidig en kraftig skudrigle der holder de to halvdøre samlet når dette ønskes.

Der kan også monteres kort indvendig stormkrog øverst når der kun ønskes en behersket sprække ad hensyn til udluftningen.

Rationels dørbremse giver døren en træg gang, og den mekaniske del er bøvlet at rense når skidt og møg har samlet sig i mekanikken.

Til en bryggersdør hvor man som regel har noget i den ene hånd, kan det ikke anbefales at monterer noget der bremser den frie adgang og betjening.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvor trægt døren skal gå er jo kun et spørgsmål om at justere dørbremsen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis vinden rigtig tager fat, hjælper dørbremsen ikke.


 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis