Spildevand og regnvand

Hej

Kan læse at man flere og flere steder begynder at adskille, spildevand og regnvand, så man undgår unødigt meget spildevand, men er der nogle der ved om det er blevet er lovkrav ved nybyggeri ?


Mvh Søren

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uanset om det er et krav i din kommune, ville jeg indrette kloaksystemet med en brønd til spildevand og en brønd til regnvand, så det er nemt at separere systemerne, når det bliver et krav.


fase

jo tak, det er ikke fordi jeg er ved at bygge, mere ren nysgerrighed (uddannelse), og kan ikke lige finde om det er lovkrav

Kan godt læse at flere og flere kommuner kræver det, og klart hvis man bygger nyt, vil man gøre det klar, men mere om det er et direkte lovkrav

Hvis det er en nyudstykning er det et krav, vil jeg mene.

Laver din kommune eks en slipdevandsplan for et bestemt område, og beslutter at der skal separatkloakeres, så er det pludseligt et lovkrav, så får man typisk påbud om at få det ordnet inden for ½ år er det vist.

Ellers spørg din kommune, de kan svare dig helt præsist, også om kommende tiltag.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg tror det er en meget gammel lovkrav. Men jeg ved ikke lige præcis hvor det står. Parcelhuse jeg kender til har fået separeret kloak allerede før 1980


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vores lille landsby fik i 1979 ny kloak system, og jeg fik lavet nyt inde på min grund også, som jeg jo så selv betalte.

Desværre er det hele fælleskloakeret, og her inden for overskuelig til skal der så laves en separatkloakering.

Havde jeg dengang fået lavet det 2 strengs inde på min grund, kunne jeg have sparet en masse besvær og opgravning her de nærmeste år.

Men den viden havde jeg ikke dengang desværre..


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis