Luftpumpe

Hej kyndige folk

Jeg købte i efteråret sommerhus i Ebeltoftområdet. Sommerhuset er opvarmet med elradiatorer og Brændeovn.

Til hovedspørgsmålene: jeg drømmer om at installere en luftpumpe i sommerhuset. Jeg aner intet om luftpumper og jeg ved heller ikke om det vil være billigere end mine elradiatorer. Min kone får knopper hvis luftpumpen larmer; kan man få en som er totalt lydsvag? Jeg drømmer om en luftpumpe man kan starte på mobiltelefonen når man kører hen til sit sommerhus. Findes der sådan en?

Hvad koster en luftpumpe i en god kvalitet som skal kunne opvarme et sommerhus på 70m2? Og i bekræftende fald, hvilket produkt skal jeg vælge?

På forhånd tak

Mvh.

Håndsmeden

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du mener vel varmepumpe. Varmepumper fåes i mange prisklasser og med forskelligt udstyr, og muligheden for betjening med mobiltelefon findes også. 

Hvis det skal være støjfrit skal du nok over i en form for tilkoblet ventilationsanlæg, så støjen kan dæmpes med lyddæmpere.

En anden mulighed vil være luft til vand varmepumpe, hvor i så skal have opsat radiatorer. Det er dog en noget større omgang med flere fordele, men også ulemper.


Søren O

Hej

Vi har selv en varmepumpe fra Panasonic. Vi bruger den dog i soveværelset til aircondition.

Vores kører hele natten når vi syntes det er for varmt og den er utrolig lydsvag.

Udedelen står på altanen lige udenfor soveværelset og det er ikke noget der generer.

Varmepumpen står på auto dvs den selv styrer temperaturen og både køler og varmen alt efter temperaturen.

Den starter og stopper selv hvilket er dejligt.

Mht forbrug så er jeg sikker på du vil spare mange penge hvis du vælger sådan en fremfor dine elradiatorer.

Selv om vores reelt har kørt hver eneste dag i alle de varme sommerdage vi har haft, kan jeg reelt ikke se det store forbrug på vores elregning.

Jeg kontaktede Panasonic Centret som der er flere af i Danmark og de anbefalede en til os 'Mener vi gave ca 12000 kr inkl montering og visning af styringen.

Håber du kan bruge det til noget

Vi har vsrmepumpe fra Mitsubichi (stavet forkert 🙃). Og den larmer meget lidt. Ligger overhovedet ikke rke til den. Men gå efter et dyrere mærke end det du kan købe i Jem og fix og lige de.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Du kunne skifte dine el radiatorer til nye, der er mere effektive og få elektrikeren til at køre dem ind over et kort, så du kan starte dem hjemmefra eller skifte din brændeovn ud med en pilleovn. Dem kan man også starte hjemmefra. En varmepumpe kan ikke opvarme 70 kvm uden blæserstøj.


 

uldal skriver " Du kunne skifte dine el radiatorer til nye, der er mere effektive " citat slut , sådan ovne eksistere ikke , 1 kW udvikler 860 kcal i alle ohm"ske varmeovne , og det er en naturlov. som der ikke kan ændres ved.

En luft/luft varme pumpe afgiver ca 4-5 gange så meget varme som de gamle elovne pr. krone , men der et en vis støj og en luftstrøm fra inderdelen , hvis udedelen står frit , så kan man ikke høre den inde i huset , og mange modeler har et indbygget simkort så man kan tænde og slukke via en smartphone.

Og en varmepumpe kan sagten opvarme 70 m2 .................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Mine svigerforældre har lige fået opsat en Panasonic varmepumpe (jeg kan ikke huske hvilken, det er en af topmodellerne, da min svoger er forhandler af dem) og den er meget lydløs. Om natten kan den endda sættes på et natprogram, så den slet ikke høres. Den opvarmer fint små 100m2. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Kære Alle

Jeg takker for alle svarene. Det var en god hjælp👍👍

Sidste år skrottede jeg elradiatorerne i mit sommerhus og fik en Panasonic hz9rke sat op. Det har halveret elregningen. Pumpen er (var ihvertfald sidste år) den mest lydsvage der findes og har mange features såsom ekstra hurtig varme og ekstra lydsvag til om natten fx. Kan anbefales

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis