Genvex energi eco 180

Hej. Jeg har som nævnt et genvex energi eco 180. Jeg synes at fugtstyringen virker af h til. Er jeg den eneste der synes at deres optima 250 styring er mega irriterende og forvirrende at finde rundt i og forstå den? Ville nemlig mene at anlægget selv skulle skrue op, når vi f eks går i bad. og skrue ned igen når luftfugtigheden er normal igen. Måske der er en der kan forklare mig hvordan det skal justeres.

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan den ikke.

Fugtstyringen forsøger at tage højde for den ønskede fugtighed i dit hus. Ændrer ikke hastighed til trin 4 når du er i bad.

Til det skal du montere en hygrostat i dit badeværelse som styrer kontakten i aggregatet der hedder "hygrostat". Det vil få anlægget til at gå til trin 4, indtil kontakten afbrydes igen af hygrostaten.



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg gør det at jeg har en smart plug tilsluttet min google home. Så når jeg går i bad siger jeg  "hey google, jeg går i bad", så tænder smart pluggen oppe ved siden af mit aggregat som så aktiverer et relæ som slutter den potentialfrie kontakt i aggregatet.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok. Tak for svar. Jeg synes bare at den har gjord det engang. Man kan nemlig også justere hvor mange % den skal køre mere, når luftfugtigheden er for høj. Men der sker ikke noget når jeg justerer den op

Har du også et energi eco 180 fra genvex?

Som sagt, den funktion har den ikke.

Fugtstyring forsøger at styre den ønskede fugtighed og til det skal den vide hvor meget den må afgive fra det forud programmerede hastighed ved trin 2. Det er det du snakker om, når du indstiller hastighedsprocent motoren skal køre mere (eller mindre).

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Se side 14 i installationsvejledningen

Potentialfri kontakt skal slutte terminalen L1, så booster anlægget til trin 4 indtil kontakten brydes igen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Troede bare at det var indbygget i anlægget og mener jeg også at jeg har læst et sted. Det vil sige at hvis min ønsker luftfugtighed er indstillet til 40% og min luftfugtighed også er på 40%, vi så går i bad og den stiger til f. eks 50%. Så vil anlægget ikke selv skrue op for at nå ned på 40% igen?

Jo men den kan kun afvige med op til 15% af dit trin 2 og det er ikke nok til at klare jobbet. Som du har fundet ud af. Det er fordi det ikke er meningen at fugtstyringen skal klare den opgave, men en hygrostat koblet på L1 i dit anlæg som booster til trin 4.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Arggg. Sidder lige og irriterer mig lidt😂 men tak for din super forklaring. Og nu er jeg blevet klogere. Så må jeg ha sat en hygrostat imellem, eller gå ud og skrue manuelt op til trin 4😂

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis