Vandvarmer med 2 min vamt vand

hej 

Jeg har en ca. 18 år gammel Vølund combi vandvarmer som altid har virket fint. Så fik vi et læk på et rør og VVS manden var at skifte røret. Mens han lavede røret tømte vi en del vand af vandvarmeren (må være en fejl fra VVS manden) selvom vi kunne ha´ undgået det. 

Efterfølgende har vi fyldt vand på vandvarmeren igen - luftet ud, men der er kun varm vand til 3-4 minutter i tanken som ellers er en 200 liters. Det er lige meget om det er fra fyret eller på el-varmeren - det er det samme. Og der er masser af varmt vand på tilgangsrøret og afgangsrøret er også lunket. 

Hvad kan være fejlen ?  har den taget skade af at have uden vand i nogle dage mens der har været varme fra fyret igennem ?

Håber i kan hjælpe :-)   



hej  Jeg har en ca. 18 år gammel Vølund combi... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Karl..

Jeg har luftet ud 2 gange i toppen, så det burde det ikke være

Så må jeg hellere til at spare op til en ny vandvarmer   

Vi fik ny 80 l combi vvb for ca 7 år siden til 1200 kr som vi er meget tilfreds med - en tjekkisk Drazice. Den har aldrig slået en forkert prut, eneste minus, der er desværre ikke udluftning, men det klares fint ved at sætte skral på cirkulationspumpen så evt. luftlommer presses ud. 

Hvis aftapningsrøret der går op i beholderens top er defekt, kunne det måske erstattes at et pex-rør som blot presses gennem tilslutningsrøret på beholderens yderside, således at der kun tappes fra beholderens top.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis