Vandvarmer med 2 min vamt vand

hej 

Jeg har en ca. 18 år gammel Vølund combi vandvarmer som altid har virket fint. Så fik vi et læk på et rør og VVS manden var at skifte røret. Mens han lavede røret tømte vi en del vand af vandvarmeren (må være en fejl fra VVS manden) selvom vi kunne ha´ undgået det. 

Efterfølgende har vi fyldt vand på vandvarmeren igen - luftet ud, men der er kun varm vand til 3-4 minutter i tanken som ellers er en 200 liters. Det er lige meget om det er fra fyret eller på el-varmeren - det er det samme. Og der er masser af varmt vand på tilgangsrøret og afgangsrøret er også lunket. 

Hvad kan være fejlen ?  har den taget skade af at have uden vand i nogle dage mens der har været varme fra fyret igennem ?

Håber i kan hjælpe :-)   



15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tipper på at temp. føleren muligvis er skubbet for langt op i beholderen. 

 Der kan osse være en temp. føler (altså ialt to stk.) koblet til en styring der styre en motorventil, der åbner og lukker alt efter om der kaldes på varmt kedelvand til vvb´en (det har jeg blandt andet). Den kan osse være skubbet for langt op.  

OK... hvis den er indbygget så giver det selvfølgelig mening. 

Jeg prøver lige at kigge på det.

De plejer bare at være føret op i vvb´en fra bunden af - kik efter to ledninger.   

Ps. Trækker du begge følere helt ned, varmes næsten hele vvb´en op, til gengæld tager det længere tid - men det ved du sikkert.

Annonce

Nu har din vvs-mand vel forbundet indløb til og retur fra spiralen (varmt kedelvand) korrekt ? 

Den er tilsluttet korrekt - der er ikke ændret på dette siden den blev sat op.

Kunne det tænkes at det aftapningsrøret inden i der er gået til? Hvis det er det vil der jo netop hurtigt komme koldt vand med. Ved ikke hvor længe en VVB kan holde men 18 år er da også en alder.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg har også en bange anelse at den er gået i stykker inden i efter den blev tømt og påfyldt igen. Jeg vil blot være helt sikker på at det ikke er noget der kan fikses inden jeg køber en ny.

Der ståt muligvis noget luft inde i vandvarmeren .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis