2.2 kw spindel

Hej. Er der nogen der ved hvorfor min spindel med huanyng inverter skal hjælpes igang når jeg trykker på run

Mvh. Benny 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske du skal ændre indstillingerne i  inverteren..

Kender kun Danfoss vlt, her kan man indstille startmomentet..


Vi prøver igen, i morgen --

Har du manualen, så må du kunne finde de rigtige indstillinger.

Normalt skal man jo ind og indstille motorstørrelse, rampe op og ned med videre.


Vi prøver igen, i morgen --

Har pløjet den igennem. Men er ingen haj til det elektronik

Hvis du skriver den nøjagtige model på inverteren, og evt indsætter et link til manualen, er der måske hjælp at hente.

Jeg er på ingen måde skrap til elektronik, og måtte også kæmpe noget med min første Danfoss vlt, og her er manualen endda på Dansk 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Det er altid en god ide at starte med gendanne fabriksindstillingerne når man går igang med en frekvensomformer... 

Er de korrekte motorparametre indtastet?




Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

jthyge skrev den 10-02-2019 19:52:44

Det er altid en god ide at starte med gendanne fabriksindstillingerne når man går igang med en frekvensomformer... 


Helt sikkert et rigtig godt råd, hvis man starter ud med en brugt, købte en brugt vlt fra noget industri, den opførte sig noget anderledes en forventet, men efter en gendannelse til fabriksindstilingerne, virkede tingene lige pludseligt meget bedre.


Vi prøver igen, i morgen --

Har prøvet at gendanne 2 gange. 

Må prøve at finde de motor opsætninger i morgen. Har ikke tid til at pille mere idag. 

Foreløbig tak for hjælpen. Skriver lige om det lykkedes 

Hvad med din spindel, er den korrekt smurt? 

Dårlig smøring kræver større effekt.


Søren O

Hej Benny

Jeg tror at din motorfrekvens er sat til standard 50 hz, men da det er en højfrekvensmotor

skal basisfrekvensen stilles til 400hz. Prøv det, så tror jeg den kører.

Det problem har intet med smøring at gøre. Den  type spindel er engangssmurt fra fabrikken og den kører normalt særdeles let.

Hilsen Johnny


Johnny cnc
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis