2.2 kw spindel

Hej. Er der nogen der ved hvorfor min spindel med huanyng inverter skal hjælpes igang når jeg trykker på run

Mvh. Benny 

Hej. Er der nogen der ved hvorfor min spindel med... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Lige et væsentligt tillæg.

I langt de fleste tilfælde er det klogt at gendanne fabriksindstillingen på frekvensomformere,

men i dette specifikke tilfælde er det uheldigt.

Jeg har lige gransket manualen og kan se at to væsentlige punkter,som er forkerte i fabriksindst.

PD 04   Base frequency: skal være 400 ( som jeg skrev i første indlæg)  fabr.ind. er 50   

PD 05   Max operating frequency : skal være 400  fabr.ind. er 50  (400hz=24000omdr/min)

PD 143 Motor pole number (antal poler)  skal være 2    fabr.ind er 4

Disse tre parametre er altafgørende for at spindelmotoren kører som den skal.

En sidste væsentlig ting er motorbeskyttelsen, da frekvensomformeren jo også agerer motorværn.

PD  142 Rated motor current : skal være 8.5 (ampere)

Den får frekvensomformeren til at slå fra, hvis du belaster motoren med mere end 8.5 ampere.

Hvis du stiller disse parametre kører den med garanti.

God fornøjelse.

Hilsen Johnny



Johnny cnc

Jeg forstår ikke helt din beskrivelse af, at motoren starter fint, men spindlen ikke kører rundt.

På de spindler jeg kender til, er motoren en integreret del af spindlen, som fås både luft og vandkølet.

Typisk fra 3000-24000 omdr/min.

Snakker vi forbi hinanden?

Kan du evt. indsætte et billede?



Johnny cnc

Ja det er svært at forklare. 

Det er en vandkølet. Jeg kan høre motoren kører. Men den spindel der holder fræsejernet kører ikke rundt før jeg hjælper den igang ved at dreje den med hænderne 

Hvis det er en 2.2kwh  vandkølet kinaspindel, kan jeg med sikkerhed sige, at motoren ikke kører rundt, hvis ikke spindlen kører rundt. Det er en fast gennemgående aksel til både motor og spindel. Prøv evt. , hvis du har et multimeter, at måle om der er lige mange Ohm`s modstand imellem alle tre faser, målt igennem stikket i motoren. Jeg kan frygte at du måske har brandt en vikling af. Du kan evt. også måle udgangsspændingen mellem alle tre faser på frekvensomformerens udgang. Der skal være 230v imellem hver fase.





Johnny cnc
Annonce

jeg er nok nød til at finde en cnc kyndig i nærheden af Frederikssund.

og betale mig ud af det. har også problemmer med at få mach4 til at styre spindel samt vandkøling og støvsuger.

tusind tak for alle input og hjæp

Ærgeligt du bor så langt fra mig, ellers ville jeg hjertens gerne hjælpe dig.

Håber du finder en hjælper i nærheden.

God jagt

Hilsen johnny


Johnny cnc

Tak for det Johnny. 

Ja det er nok svært at finde en

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis