Energitilskud

Hej

Jeg har en spørgsmål angående energi tilskud. 

Jeg har et hus som idag bliver varmet op med el-radiatorer og brændeovn. Der er installeret en gammel luft/luft-varmepumpe, som ikke rigtig bliver benyttet, da den er gammel og meget lidt økonomisk.

Er der nogen der ved om jeg er berettiget til tilskud. Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der er opgivet, at der er givet noget tilskud tidligere. Bbr oplysningen hedder el-varme.


Mvh Mikkel

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja du kan få fast tilskud til udskiftning af gl. brændeovn, installering af ny varmepumpe. Alternativt kan du vælge at sælge din reelle energibesparelse i fri handel til fx. et energiselskab. 

Du kan få tilskud til enrgi renovering, men du skal søge om dette før du overhovedet påbegynder arbejdet.

Der er faste tarriffer alt efter hvilken ting du får lavet, men typisk giver store forbedringer så som skift fra el-varme til fjernvarme de største tilskud. Men ting som efterisolering f.eks. ved efterisolering af gulvet i forbindelse med etablering af gulvvarme giver også.

Der er en hjemmeside med konkrete satser, men jeg kan ikke lige PT huske hvad det er den heder, Den er vist specifik for hver kommune/region.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis