Hjælp til at finde en pumpe til vand der kan levere et hæjt tryk

Hej

Jeg søger en pumpe som denne her: https://www.amazon.com/gp/product/B00TQCSUZK/ref=oh_aui_detailpage_o04_s00?ie=UTF8&psc=1 

den skulle gerne kunne levere en 6-8 bar.

Den skal bruges til at blive koblet på en kompressor med ca 6-8bar i en kabine hvor den så skal suge vand op og sprøjte det ud gennem en pistol ligesom i en vandpoleringskabine, er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre?


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Danfoss laver flere pumper der kan klare din opgave, men hvilket budget har du for projektet?


 

Har sådan set ikke sat noget max budget endnu, ville bare lige se om der fandtes sådan en pumpe der kunne levere så højt et tryk og så må jeg regne på den samlede pris når jeg har fundet alle delene.

Hvad koster sådan en pumpe? Tænker nok den er pænt dyr når det er en Danfoss pumpe, kan man se et billede af den et sted?


Danfoss laver ikke den type pumper - der må menes Grundfos.

Du skal have fat i en "højtrykspumpe" for at få dine 6-8 bar. Den må kunne findes brugt på g&g eller dba. En almindelig "vandværkspumpe" giver 3-4 bar. Der kan eventuelt kobles 2 pumper i serie. En anden løsning er en gammel pumpetype beregnet til ejektor. Den må også kunne levere trykket.

Skal det være en "moderne" pumpe kunne det være en Grundfos CR 2-130. Lige nu er der en brugt på dba.


Søren O

Kan du ikke bruge en pumpe fra en højtryksrenser?

Ja du kan helt sikkert finde en Grundfos der kan klare opgaven, men du skal kende dit vandforbrug for at kunne finde en med det rigtige tryk.

Du kan også prøve at søge på Lowara de laver pumper der ligner Grundfos, men de er billigere, men ved ikke hvem der forhandler dem.

Du kunne også forsøge med en højtryksrenser, bliver dysen tilstrækkelig stor, falder trykket...


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis