Fliser på tapet i badeværelse

Hej folkens   

Jeg er ved at renovere badeværelse og har besluttet mig for at sætte 60x60 fliser op. Badeværelset er beklædt med glasvæv som er malet.
Jeg har forsøgt at fjerne tapetet, men det sidder SUPER godt fast. Det er sikkert ikke almindelig tapetklister der er brugt og eller der er brugt badeværelsesgrunder. 

Mit spørgsmål er om der er nogle der har erfaring med at montere fliser direkte ovenpå eksisterende tapet? Tapetet har sidder der i rigtig mange år, og det sidder rigtig godt fast alle steder. 

Hej folkens      Jeg er ved at renovere... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ok, interessant.
Der skal også laves gulv. Gulvet er fliser, og der sidder fliser op ad væggen de første 5 cm.
Jeg overvejer at sætte de nye fliser direkte ovenpå de gamle fliser på gulvet. 

Altså først skal du tage en beslutning, find ud af om der er vådrum på væg og gulv. Derefter beslutningen skal det laves efter SBI eller skal det bare være tæt. Hvis det er tæt nu bliver det ikke utæt af et lag fliser på gulv og væg. Hvis der ikke er vådrum er det noget med at ændre rist (forhøjes) og i den forbindelse lave vådrummet på fliser og vægge og bånd ved nyt afløb. Hvis det gamle afløb er Purus kan det forhøjes med en Purus forhøjerramme. Bånd og vådrum på flange. 


km

Ok, hvordan finder jeg ud af det? Bygningen er fra ca 74. Badeværelset er lavet som en betonfirkant hvor der er skåret hul til dør mv, og så er der sat tapet direkte på betonet. 

Ja så er der nok ikke.  Hvis du kradser lidt i filten burde du ret hurtigt støde på et lag hvis det er der. 


km

Der er noget gulligt noget under filten, som virker meget sejt. Kan det være det? 

Annonce

Svært at sige. De gængse mærker lysegrå eller meget mørkegrå. Husker ikke nogen gullige, men nogen slæbte selv nogen mærker ind fra udlandet. Det mærkes lidt sejt. 


km

Hvis det ikke er vådrumsmenbran, så kan jeg vel bare smøre det på ovenpå tapetet inden fliseklæb? Som jeg ville gøre hvis muren var rå. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også