Finish på gerigter

Hej LDS

Vi har lige fået opsat gerigter af MDF i hvid.

Problemet er at nogle steder er jeg ikke er helt tilfreds med finishen. Nogle kanter er blevet en lille smule flosset (billede 1). Nogle steder med et lille gab (billede 2) og nogle steder hvor der er en lille niveauforskel (billede 3).

Hvordan får jeg den bedste finish i forhold til de tre billeder? Er det sandpapir der hvor det er flosset og så ellers begynde at male dem (som jeg havde håbet på at jeg kunne undgå, da jeg købte dem)?

Det skal siges at nogle samlinger er meget pænere og at det er de slemmeste jeg har vist her.

På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ikke ud til sømmet sammen hjørnet? Umiddelbart burde de kunne trækkes sammen, hvis de blev det.

Skarp kniv eller stemmejern til at tage de værdste flosser, og så sandpapir.

Prøv med lange tynde dykkere i hjørnerne. F.eks. bør den, hvor de er lidt forskudt, kunne reddes med en lang dykker ned ovenfra. Den lodrette, som åbenbart ligger lidt dybere end den vandrette, tvinges ud, så den ligge lige med den vandrette, og så får den lige en dykker ned fra oven. Det burde kunne holde den på plads.


Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Få gerne lidt trælim ind, inden du sømmer. Hvis det stadig gaber lidt skal du vurdere om du vil male det hele igen. Hvis ikke, så kunne du evt finde noget hvid akryl spartelmasse og ligge i revnen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også