Fra el til benzin

Hej. Jeg er ny herinde, så ved ikke om der har været skrevet om noget tilsvarende før. 

Jeg har en elektrisk kabinescooter eu45 til 2 personer. 

Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at erstatte batterierne evt. med en benzin generator?? Min kabinescooters batterier er 12v 45ah gel batterier, og motoren er på 2000w.

Jeg er træt af at jeg ikke kan kører længere ture på den.

Mvh amatøren

Hej. Jeg er ny herinde, så ved ikke om der har... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Njord. Bach en anden kabinescooter(men samme princip som min) har lavet en benzin generator til at hægte bagpå, de kalder den Bach hybrid. Så hvis jeg beholder driften fra batteri men finder på en alternativ måde at lade på imens jeg kører, så går jeg ikke udfra at det er ulovligt🤔🤫 uanset hvad, vil jeg gerne have længere rækkevidde, og helst uden at smide yderligere 6(~100kg) batterier i den.

Kiggede lige på en side, hold da op man kan få mange batteri pakker, nogen af dem næsten så dyre som Scooteren selv.. 

https://kyle.dk/batterier-til-bach-delux-26-509/


Må der hægtes trailer på en scooter 45lovligt?


MVH Njord
jonaskousgaard skrev den 08-02-2019 19:59:56

Njord. Bach en anden kabinescooter(men samme princip som min) har lavet en benzin generator til at hægte bagpå, de kalder den Bach hybrid. Så hvis jeg beholder driften fra batteri men finder på en alternativ måde at lade på imens jeg kører, så går jeg ikke udfra at det er ulovligt🤔🤫 uanset hvad, vil jeg gerne have længere rækkevidde, og helst uden at smide yderligere 6(~100kg) batterier i den.

 

men kan den generator til den bach ikke passe på din, jeg tænker umiddelbart ligner de hinanden til forveksling. 

Annonce

Den er dælme også dyr. Man kan få meget li-ion til den pris.


Elektronikteknikeren

Så kommer der et par billeder. Jeg har lige prøvet at sætte stikket i uden at tænde for strømmen, og så vil den gerne kører, men lige så snart jeg tænder for strømmen vil den ikke, så er det kun lys, el ruder, radio osv der virker.

Nope ingen trailer efter. Bach har lavet et system så generator hænger bagpå. Jo det er muligt, at den kunne bruges, men syntes den er ALT for dyr.

jonaskousgaard skrev den 08-02-2019 20:22:47

Nope ingen trailer efter. Bach har lavet et system så generator hænger bagpå. Jo det er muligt, at den kunne bruges, men syntes den er ALT for dyr.

 Det kan jeg godt forstå, den er ikke skide billig, Nu er jeg ikke helt inde i hvor meget energi den trækker når den kører normalt, men hvis man kan tage 3 batterier af, og udskifte med en generator, om de resterende batterier så kan blive for varme. (generatoren bliver jo varm, så den kan nok ikke være længe i det rum før passageren begynder og hoppe i sædet..)det skal nok lige regnes ud, eller kan det hurtigt blive grimt hvis de eksplodere.. 

Så fandt jeg langt om længe servicebogen på den🙂 

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis