Fra el til benzin

Hej. Jeg er ny herinde, så ved ikke om der har været skrevet om noget tilsvarende før. 

Jeg har en elektrisk kabinescooter eu45 til 2 personer. 

Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at erstatte batterierne evt. med en benzin generator?? Min kabinescooters batterier er 12v 45ah gel batterier, og motoren er på 2000w.

Jeg er træt af at jeg ikke kan kører længere ture på den.

Mvh amatøren

Hej. Jeg er ny herinde, så ved ikke om der har... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

I princippet ja. Og ingen problemer med fart og acceleration.

Du skrev først 6 batterier, er der kun de 3 på billedet?


Elektronikteknikeren

For at holde prisen nede. Man får så en fin scooter, men med ret begrænset rækkevidde. Det er et salgstrick.


Elektronikteknikeren

Det du er igang med er riggtig ulovligt.

Dit køretøj er indregistreret som en el-drevet scooter 45, og må være typegodkendt som sådan. Ombygger du til direkte drift af en benzin motor gælder typegodkendelse ikke længere.

Om du i princippet, lovligt, kan placere en benzindrevet generator på taget, eller hængt bagpå..... og så lade under driften tvivler jeg på... for kan man lave tilsvarende vil man vil, sammenlignet, købe en elbil med lav registreringsafgift osv og så på en trailer placere en benzingenerator og med et par kabler over til bilen kunne køre på el....


MVH Njord

Den har 6 batterier, mente bare at jeg kunne tage de 6 ud og ligge 3 små i. Jeg lader fra alm. Stikkontakt og i røven af ellerten er der iec type 1. Men den har anti charge, så den kan ikke kører hvis der er stik i den. Jeg får lige taget et par billeder når ungerne er puttet. 

I stedet for 3 små batterier, kunne man så ikke bare beholde et af dem der allerede er i den?

Annonce

Nu er der vist ikke registreringsafgift på sådan en scooter, så jeg tror ikke man kommer i klemme hvis man lader mens man kører. Er mit bud.


Elektronikteknikeren

Du skal læse i papirer, eller på lader hvor mange volt den er på. Hvis du lader med 230 v direkte så er generator der tidligere er link til jo sagen. 

Der er anti charge kan vel omgås.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du skal have batterier nok til at opretholde driftspændingen, så hvis alle 6 sidder i serie, skal du have 6 mindre.

Hvis du kan tage de 3 ud, og stadig køre, beviser det jo at du kan fjerne halvdelen.

De 3 viste batterier er serieforbundet.


Elektronikteknikeren
ev elmand skrev den 08-02-2019 19:55:17

Du skal læse i papirer, eller på lader hvor mange volt den er på. Hvis du lader med 230 v direkte så er generator der tidligere er link til jo sagen. 

Der er anti charge kan vel omgås.

 Jeg tænker at anticharge muligvis er en switch i ladeporten som registrere at man har et kabel i. Hvis man deaktiverer denne, kan man lade under kørslen.

Til trådstarter:

Er anticharge også aktiv med ladekabel monteret, når der samtidig er slukket for strømmen til ladekabel?


Elektronikteknikeren

Hvor sidder de 3 andre batterier, der er jo kun 3 på billedet?

Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis