gennemgang af tvangsauktion

Hej har flere gange kigget på huse på tvangsauktion. Men det der afholder mig mest fra at købe et er at jeg ikke kan bliver klog på hvor meget jeg skal betale udover det beløber jeg byder :) Derfor vil jeg høre om der findes nogle der kan gennemgå sådan en salgs opstilling uden at det koster flere tusinde :)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at læse den lange vejledning der normalt er med sammen med salgsopstillingen. Mener i hovedtræk at det er budsummen + størstebeløbet (skyldig ejendomsskat, forsikring + auktionsomkostninger (i alt normalt 50.000 -100.000)) + auktionssalær vist nok omkring 0,5 %.


Søren O

Det er helt rigtig som Søren O beskriver.

Jeg har flere gange været i retten for at byde på sommerhus på tvang. Det har hver gang været udførligt opridset hvad man skal betale ud over det man byder. 

Det er største beløbet som er mest interessant, da det er af en vis størrelse. Det er altid opgjort som en fast sum, hvorimod auktionsomkostninger jo er % af budsum så det kan du ført vide når du ved hvad du vil give for huset. I opgørelsen er det regnet ud fra at huset koster vurderings prisen. Men det sælges of under så du kommer til at betale mindre end i opstillingen. 

Hvis man byder højst er der det man kalder  "den lille sikkerhedsstillelse " Den skal man faktisk have med og erlægge på stedet før man forlader lokalet. Det kan være i form af banknoteret check eller simpelthen kontanter. Hverken i Holstebro eller Viborg  accepterer retten dankort f.eks. Men ring til advokat der udbyder huset, så får du eksakte beløb. 

Største beløbet skal så indbetales ret hurtigt ofte 4 uger. 

Får man det højeste bud ved 1. auktion kan de andre kreditorer hvis de mener det er for lavt begære en 2. auktion. Så er man igen ude. 

Ved 2. auktion klapper fælden, og der kan ikke begæres flere auktioner. 

PS jeg har hver gang været for nærig   Havde en gang advokat med og det hele. Så sad der en lille seddel på døren " auktion aflyst " trods det sendte han en regning på 8500,00 kr. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er vel også denne hage ved det, at huset købes som beset, og uden tilstandsrapport, og ingen ejerskifteforsikring.

Og er der fejl og mangler, hænger man jo så selv på dem.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja der er naturligvis ikke nogen steder at hente noget som helst, hvis der skulle være noget galt. De huse jeg har kigget på var der tilstands - og el-rapport Men der er jo ikke en til at betale det halve af ejerskifte forsikring.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Her er en forholdsvis kort gennemgang af nogle af de vigtigste ting ved en tvangsauktion.

https://boligejer.dk/tvangshandel



Kurt B. Andersen
Annonce

Da noget familie købte parcelhus på tvangsauktion, hyrede de en (billig) pensioneret advokat til at klare alle formaliteterne samt  repræsenterer og bistå dem i fogedretten. Det kostede et meget beskedent beløb - alt i alt var hele herligheden et røverkøb.     

Ps. Et par uger før auktionen, var der "åbent hus" så man havde mulighed for grundig at gennemgå og besigtige huset.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis