Hvor slutter en bagtrappe?

njord
njord
Postnr: 7120
njord njord

Evt kan du kontakte den lokale retshjælp om de kan råde dig i spørgsmålet fo rat få den rette og hurtigste afgørelse.

MVH Njord
kaffeogkage
kaffeogkage
Postnr:
kaffeogkage kaffeogkage
njord skrev den 11-02-2019 12:23:30

Hej.

Læste lige dit svar to gange.. Og kan faktisk se du har to sager... nemlig en afklaring af der er tale om et fælles areal, eller det er dit privated areal. Og den del der vedrører renovering efter brand.

Renoveringen efter brand er egentligt ikke afhængig af om det er fælles areal eller ej... Brandforsikringen skal dække det berørte areal i det omfang dert er dækket, og en andelsboligforening har vel en fælles forsikring og ikke en individuel forsikring. Så uanset fælels areal eller ej må det bare skulel ordnes, så kontakt til brandforsikringen og få dem igang.

Den anden del kan vel også indirekte aflæses af dine areal angivelser.... Er der ikke en lejlighed der er identisk, eller spejlvendt af din... Så skal diverse areal angicelse jo være den samme, og dermed også hvor yderrammen af din lejlighed går.

Hej!

Ja, altså det ER allerede bekræftet at det er et fælles areal, det er ikke mit private areal da alle jo skal igennem for at komme til loftsrum uden andre alternativer i den opgang.

Forsikringen jeg taler om er vores fælles hus-forsikring som blev aktiveret efter branden og hvor opgangene blev malet som sidste punkt i renoveringen - dækket af forsikringen. Det er ikke min personlige forsikring som er inde over. 

Håndværkere gik også ind og ud af min lejlighed via min køkken-dør og 'arealet' på bagtrappen i ca. 1 år mens jeg var genhuset og det er bare en del af bagtrappen. 

Pga den ene dør foran min køkkendør er der åbenbart skabt 'group think' som går i arv da det jo også er den billigeste/nemmeste beslutning. Man har bare besluttet at bagtrappen slutter ved den dør, på trods af at arealet bag den (hvor jeg bor) også er en del af bagtrappen og på trods af at alle skal igennem. 

Mht forsikringen, så er dette areal jo også dækket af hus-forsikringen (fællesarealerne) og derfor skulle der også ha' været malet som der blev på de andre fællesarealer. Da jeg betaler til denne forsikring som andelshaver skulle min egen dør i arealet også ha' været malet som de andre fik deres malet, og også væggene pga sod m.v.  Den er for mig at se ikke længere fordi at det er et de facto fællesareal og om den dør så stod på 2. sal bagtrappen ville det jo stadig betyde at de resterende etagers bagtrapper er en del af fællesarealet. 

Det er virkelig en dum sag, og jeg er ret spændt på udfaldet! (Skal nok opdatere når det er).

kaffeogkage
kaffeogkage
Postnr:
kaffeogkage kaffeogkage
njord skrev den 11-02-2019 12:24:13

Evt kan du kontakte den lokale retshjælp om de kan råde dig i spørgsmålet fo rat få den rette og hurtigste afgørelse.

Ja, når jeg får svar fra administrator hvad sagens udfald bliver, så vil jeg se om der er grund til at gå videre. Mit håb er sagen falder til min side uden tvivl så der kan komme malere ud og sat endeligt punktum! 

Vi har jo advokaten fra administrationen på og jeg har fået medhold fra ejendomsadministrator om at det er et fællesareal og derfor skal forsikringen også dække renoveringen i dette areal. 

Men de der forsikrings-selskaber de har advokater ad libitum så nu må vi se om de har alle mulige paragraffer i lommerne eller om de vil få det ordnet som det skulle ha' været fra starten af. Det er så lille beløb at forsirings selskabet vil skulle af med, så måske vil det kunne betale dem at bare godkende for at slutte sagen. 

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Det kan også sagtens være, at forsikringen har betalt for malingen, men rummet var måske så hærget af slid i forvejen, så malersvendene sprang over, fordi de ikke troede arealet hørte til fællesskabet. Jeg kan ikke se, om du har oplyst, om du er den eneste på etagen, der har den mellemgang.

kaffeogkage
kaffeogkage
Postnr:
kaffeogkage kaffeogkage
uldal skrev den 11-02-2019 19:00:06

Det kan også sagtens være, at forsikringen har betalt for malingen, men rummet var måske så hærget af slid i forvejen, så malersvendene sprang over, fordi de ikke troede arealet hørte til fællesskabet. Jeg kan ikke se, om du har oplyst, om du er den eneste på etagen, der har den mellemgang.

Hej, det er også en mulighed, men så skulle de ha' sagt noget eller kommet med et tilbud som specifikt nævner med/uden arealet såfremt de var i tvivl - og ikke bare på egen beslutning vælge hvad der skal eller ikke skal indgå. 

Faktum er at selvom der var/er noget slid, så skulle arealet stadig vaskes for sod (hvilket de heller ikke gjorde) og væggene males, og min køkkendør skulle også males da jeg jo også har bidraget til forsikringsudgifterne. 

Vi er to naboer på 5. sal, men at det er kun mig som har den dør foran (ved siden af) min køkken- dør). 

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur
kaffeogkage skrev den 08-02-2019 15:47:50

ev elmand skrev den 08-02-2019 14:06:35

Med hensyn til a være anonym. Så er du netop anonym ved at sende en Pm ( kuverten under navn her på siden ). Altså så anonym at det kun er dig og modtager af mail der ved hvor du bor. Det er da et godt tilbud fra bygningskonstruktør. 

Hej, jo tak det var et meget fint tilbud om at sende PB til bygningskonstruktøren men jeg skriver så at jeg dog helst gerne vil forblive anonym her (dvs. ikke vil udveksle personlige oplysninger i LavDetSelv - hverken i forum eller privat beskeder).

Jeg har så selv slået op i BBR og der var intet at finde mht tekniske tegninger eller noget. Jeg tænker dog at holde fast ved at det er blevet bekræftet skriftligt fra administrationen som værende et fælles areal som alle bruger for at komme til loftsrummene, og dermed også indgår i bagtrappe fælles arealet i vedligholdelse  osv. 

Men der er kamp nu mlm forsikringen og foreningen mht hvem der skal udrede det, så jeg venter spændt.

Hvis det ender med at det er foreningen som skal udbedre det, så er det at jeg mangler opbakning fra de andre beboere/bestyrelse og SÅ tro mig vil jeg enten tage en advokat på sagen og enten kræve det bliver fixet eller at de må erklære det som ikke fælles, så vil der blive aflåst og jeg vil indrage arealet til personligt brug + kræve % erstatning for de mange år jeg har betalt til fælles vedligeholdelse /maling m.v. som jeg ikke har nydt noget af selv. Eller noget i den stil... Håber dog ikke at det kommer så vidt!

Hej @kaffeogkage - jeg kan ikke forstå, at du ikke vil tage imod håndstrækningen fra @bygningskonstruktøren? - han har altid udvist en meget fin opførsel og konduite herinde.. og fremfor at skændes med forening/advokater - og også de andre beboere.. så få dog en mellempart ind, der har ret meget fat på dette område..
Men det er blot min ydmyge mening..
Held og lykke

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Vil du være med? Log ind for at svare.