Må man lægge tagsten med glans 51 i boligområde

Jeg arbejder på nyt tag på mit parcelhus , men er i tvivl om jeg må lægge Creaton Sinfonie ædelengoberet som har glans 51   jeg bor i Rinkøbing Skjern kommune  

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det står sikkert i din lokalplan der gælder for dit område, ellers spørg på teknisk forvaltning de kan give dig et 100% sikkert svar.

Jeg ville lige tage en snak med mine naboer... det er surt at lave et tag og så bagefter skulle igennem sure naboer og eventuelle stridigheder i retten.
Det handler jo om hvordan det ser ud fra deres huse/haver. Man har jo hørt om folk der lige pludselig ikke kan bruge deres terrasse fordi de sidder og kikker på et stort "spejl" på naboens tag    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Når der ikke står noget i lokalplanen, er det naborettens almindelige tålegrænse, der er gældende. Det er jo et noget fluffy begreb, der kun kan afgøres om er overskredet af en domstol. Der er ikke megen praksis på området, men der skal ret meget til for at grænsen er overskredet (det Henrik refererer til, er formentlig den Højesteretdom, der kom for et par år siden, hvor det nærmest var umuligt for naboen at gå uden for dør, når solen skinnede og ham med glastaget var en ualmindelig stor stud). Men det er et følsomt emne, og du skal jo leve med naboerne bagefter, så det bedste er at spørge dem, som Henrik skriver.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

fra naboerne, ja. Men kommunen skal hverken godkende eller har påtaleret, når der ikke er nævnt noget i lokalplanen og der ikke er tinglyst en deklaration om materialevalg på grunden.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Jeg ville også lige tage på besøg ved naboerne.. det er da så meget nemmere, at man ikke er uvenner..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis