Installation af radiator med pex slanger I kælder

Hej 

Vil det være lovligt og håndværksmæssigt okat at installere en radiator i kælderen, med pex direkte tilsluttet i klemmerings fitting? 

Jeg forestiller mig :

1 pex rør i rør fra manifold i kælderen. 

2 føres i etageadskillelse mellem kælderen og stueetage. 

3 føres lodret ned af væggen, ved radiator, bøjles fast her med passende mellemrum. 

4 tilslutning klemmerings fitting ved termostat og nederst på radiator


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er der vist ikke noget galt i, så længe det er manifold tiul radiatorer. Den til brugsvand eller gulvvarme kan ikke bruges. 

Det er ikke sikkert at din udluftning på radiator kommer til at virke. Men det har ikke noget at sige. for luften finder jo op til din manifold så den automatiske udlufer tager luften.

Der hvor der kan være noget galt er ved direkte fjernvarme hvor det skal være aut. firma. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 05-02-2019 14:28:03

Det er der vist ikke noget galt i, så længe det er manifold tiul radiatorer. Den til brugsvand eller gulvvarme kan ikke bruges. 


Fordelere til brugsvand kan sagtens bruges.

 


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Der hvor den føres ned af vægen vil jeg overveje at føre pex røret inde i et stål rør


Morten

Epoxy mandn skriver: fordelere til brugsvand kan sagtens bruges.

Hvis det er ny fordeler du sætter op kan en brugsvands fordeler sikkert bruges. Men jeg mener: Hvis du har en fordeler hvor afgange går til diverse vandhaner kold og varm, så vil det ikke virke hvis du tager fra den. Det henviser til ordvalg i oplægget   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også