Peberspray

Så er det blevet lovligt at have peberspray i sit hjem, så man kan beskytte sig selv mod voldelig overfald. Selv er jeg noget ambivalent mht. at besidde peberspray - hvad er jeres holdninger til den løsning?

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

i omgangskredsen er der et par stykker, der føler sig meget mere trygge ved at have muligheden.. men det er også vigtigt, at man ved hvordan den bruges.. derfor har vi indkøbt en ekstra, og afprøvet den, så de ved hvordan de affyrer den uden skade på sig selv..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

ud over det, har vi faktisk også selv en.. kald mig kylling eller ej.. (men familien kommer først her..)  så sent som i søndags, følte jeg mig tryg ved at vide, den kunne nås..
- vi har et område på den anden side af vejen, hvor vi har sat et bord/bænksæt op.. og det bliver tit brugt af forbipasserende.. normalt smider de fint affald i vores spand ved huset, og alle er flinke, hvis vi lige er hjemme og går ned og hilser på..  men i søndags kom der 3 (2m og 1 k) og gik derover.. jeg var lige kommet hjem og var ved at læsse bil af..  

Jeg går self. over og hilser..  og bliver mødt med en meget truende attitude.. (det skal nævnes, at vi har flere litauiske/polske/rumænske venner m.fl.) men disse var også fra "øst".. men meget u-imødekommende??  Jeg har aldrig følt mig så intimideret :-(
jeg bakkede blot ud, og sørgede for at have låst dør, indtil de var kørt.. men havde lige sprayen i tankerne.. og var glad ved, at jeg har "undervist" andre i at bruge de.. så jeg selv tænkte over vindforhold m.m.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

har du læst reglerne for brug af den ?

https://politi.dk/peberspray

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-24-regeringen-vil-tillade-peberspray-i-eget-hjem



Jeg har læst reglerne..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@ Natur, Sådanne "flinke"gæster ville jeg da straks bede om at forlade min matrikel og bord/bænkesæt - de skaber da dårlig stemning og frygt hos andre gæster.     

Modsat, så må de sgu have peber..   

Annonce

Vi har aldrig oplevet problemer før.. vi har kommet hjem og set madpakkepapir pænt afleveret i vores skraldespand på den anden side af vejen - en flok spejdere, der slog "middagslejr" og meget andet.. jeg følte mig blot "lidt mindre" end disse 2 "friske fyre" og tænkte, at en konfrontation ikke var det værd...jeg er ikke 2m høj og "fit" som disse...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvad er det man siger "lille og vågen er bedre end stor og doven"    

Jeg har end ikke overvejet peberspray fordi:

Risikoen for hjemmerøveri er uendelig lille set i forhold til risikoen for uheld. Det begrunder jeg som jæger, skytte, våbenejer og skydeinstruktør med mange års erfaring.

Statistikken fra USA er uhyggelig skræmmende. Over 90% at ulykkerne skyldes vådeskud.

Peberspray skal opbevares med samme omhu som andre våben. Det betyder de skal være låst inde så eksempelvis børn ikke kommer i nærheden af dem.

Det betyder også at det ikke er muligt at få fat på våbnene tids nok i en presset situation. Det tager tid at finde nøgler, åbne våbenskabet og finde de rette midler inden eventuelle røvere slår til. 

Derudover agter jeg ikke at forskanse mig bevæbnet til tænderne for en irrational frygt. Jeg kan bruge tiden langt mere konstruktivt.

Til gengæld har jeg udliciteret den interne sikkerhed til hunden. Det er en pæn stor hønsehund forsynet med en meget stor motor og et ego på størrelse med tandsættet.  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg mener ikke at det bør være lovligt og det skaber blot en falsk tryghedsfølelse.

I min verden er det ligegyldigt, en dåse wd 40 virker lige så godt, men er så bare mere skadeligt. Men har så heller ikke brug for sådan noget.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis