Hjælp! Nye vinduer, men for korte og hvad så?

Vi har fået skiftet vinduer - langt om længe efter 2 år (lang historie).

Da de 2 vinduer på fronten var i køkkenet, og da køkkenbordet jo nu til dags ikke skal være til dværge, måtte vi hæve vinduerne, så de flugtede med køkkenbordpladen (så vi ikke fik et hul ned bagved). 

Det gør jo så at der mangler en række sten og at sålbænken nu sidder for lavt. 

Jeg TROEDE i min naivitet, at det ikke var den store udskrivning, at få en murer til at lave en stribe sten under (vi har de originale sten til huset) og sætte nye sålbænke på (skifer). Men nej... Pris 20.000! Og det har vi så ikke lige nu. 

Er der nogen, der har et forslag til en anden løsning? Kan det passe at en murer skal have 20.000 for at murer en stribe sten på 3 vinduer og sætte 3 nye sålbænke på (med i tilbuddet er dog også en ekstra sålbænk som mangler, men hvor der ikke skal mures). Kan man lave en smart løsning, hvor man "forlænger" vinduet med et ekstra stykke træ eller vil det blive noget møg? 


Kom glad :-)

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja du kan jo sætte et stykke træ, eller hardiplank ind, og fuge det så det er tæt, så er det teknisk set en ok løsning.

Og kan du leve med udsenet er det jo en ok løsning.. 


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg synes osse det er en ret hamper pris for den smule murearbejde. Kan I ikke selv mure de par sten i under vinduerne, eller få en handy-mand til det?

Hardiplank er bestemt heller ikke en dårlig løsning. 

Et stykke træ malet i samme farve og samme fuger som vinduerne, så tror jeg ikke man ligger mærke til det

Jeg ville også falde bagover af den pris. 

Har du hørt andre murer om en pris? Nogle gange giver håndværkerne en helt urimelig pris, hvis deres ordrebog i forvejen er helt fyldt op. 

Personligt ville jeg nok bare mure det selv. Det er ikke raketvidenskab. 


Morten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Der er jo lidt mere end bare at mure... dels skal der noget stillads op (koster også i leje) og der skal fjernes noget køres væk og mures, tilpasses sålbænkene, plus den vi ikek kan se.. Men jo 20.000 dkk er mange penge.....

Mit gæt er at en murer fakturerer 450 - 500 dkk / time plus moms plus diverse stilladsleje og materialerne. 


MVH Njord

Jeg har leget lidt med det i billedbehandling, og tænker at det ville være rigtigt fint med et bræt - jeg er dog ikke sikker på at min mand er enig i den løsning. 

Men jeg synes jo ærligt talt ikke at der er så meget i det - der skal da ikke køres noget væk? Altså jeg kan godt selv smide de gamle sålbænke ud :-D Jeg kan også skære sålbænkene til for dem - det er kun selve murerarbejdet, som jeg nok er liiidt nervøs ved selv at gå i gang med - det er jo fronten af huset, og måske kan jeg nok smække nogle sten sammen, men det er også at ramme nogenlunde fugefarve og jeg har ikke fuget mellem sten før. 


Det er fint du selv kan og vil lave en del af arbejdet, det skal blot være aftalt klart med mureren, hvis han skal kunen indregne den slags i prisen.

Du kan jo også med fordel kontakte ham igen og spørge ind til hvad der gør det så dyrt og se om der er misforståelser, eller noget du vil overtage af arbejdet mod en pris reduktion, fx nedtagning af de gamle sålbænke, fjernelse af affald osv.


MVH Njord

Som Njord skriver kan tilbuddet godt være påvirket af at opgaven kan blive større en den ser ud. Fx kan det nemt vise sig at der er behov for diverse reparationer eller skift af sten når de nuværende sålbænke er fjernet. I forhold til affald har du så fortalt muren at du selv kan bortskaffe ellers vil den slags jo også indgå i tilbudet.

Men ja du kan spørge en anden murer, du kan også lave det i træ som nævnt eller alternativt kan det pudses op over eksisterende sålbænke som en bred mørtelfuge hvis der er tilpasse mængder isolering bagved er det jo ikke et særligt tykt lag som er nødvendigt. Lav den i så fald i noget vandtæt puds silvan sælger fx skalflex sokkelpuds vandtæt, der nok sagtens kan bruges selvom det er beregnet til noget andet 


Ask

Murermørtel er murermørtel, så farven kan du nok ikke ændre ret meget ved, med mindre du blander lidt ekstra cement i (giver lidt mørkere nuance) eller iblander farvepulver. 

Mht. arbejdshøjde tænker jeg da man opnår rimelig ståhøjde med en omvendt murebalje, ølkasse, trappestige etc.     

(red) Frank, her er du vist nok lidt forudindtaget - men du er jo osse næsten 2 meter høj   så det kan du jo sagtens sige...

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også