Gammel puds - skal det af, eller kan jeg pudse oven på?

Hej

Da jeg tog glasvæg ned af væggen, kom spartel og det yderste lag af pudset med (fedt!). Det gamle puds drysser meget, når jeg rører ved det, så jeg vil ikke mene jeg kan spartle oven på det, så bliver spartlen fyldt med små-sten.

De to huller der ses i billeder herunder, i pudset ind til stene, har jeg skrabet med en spartel, så mere skal der altså ikke til at skrabe det nuværende puds af.

Spørgsmålet er om jeg kan fugte det nuværende puds, og pudse ovenpå med noget pudsmørtel, måske med lidt fliseklæb i? Eller om jeg om det er nødvendigt at jeg skraber det gamle pudslag helt af, før jeg pudser op igen. Det sidste ville jeg jo helst undgå. 

Jeg har forhørt mig hos en murer, det umiddelbart mener man godt kan pudse ovenpå, men det var svært at sige uden at se det.


vh. Steffen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ryger det af hvis du tager en hammer og slår moderat på det? 


Mvh. Christian M
 

Bank med en trækølle eller plasthammer over hele væggen. De løse partier vil falde af. Resten kan du godt pudse over.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det ryger ikke af hvis jeg banker let på det med en hammer, nej. Kun hvis jeg skraber med hjørnet på spartlen.. 

Så ville jeg bare pudse over. Overvej dog armeringsnet i pudsen 


Mvh. Christian M
 

Hej,

Ved godt denne tråd er lidt gammel, men fandt du en god løsning?. Jeg har nemlig en identisk væg 🙂.

Mvh Per
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også