Lille udbygning af et lille fritidshus

mark250119
mark250119
Postnr:
mark250119 mark250119

Jeg er ikke fagmand - men udfra projektets omfang så vil jeg mene at såfremt man har de rigtige håndværker venner/familie som gider hjælpe - så kan sådan et projekt du vil igang med måske klares for omkring 60.000kr... 

måden jeg meget simpelt regner mig til dette bud er:

Fundament : her kan du måske hyre nogen til at grave ud og støbe osv. for 20.000kr

træværk til opbygning af vægge og tag: 10.000kr

træværk til vægbeklædning: 5.000kr

tagplader, tagrende osv. : 5.000-6000kr

isolering, dampspærre, vindspærre: 5.000kr

gipsplader, skruer osv. 5.000kr

vinduer og døre ( evt. find nyere brugte): 5-10.000

gulv, maling osv indvendigt 5.000

derudover skal der jo trækkes lidt el, men igen, det afhænger af hvor meget hjælp du kan få.. har du ikke mulighed for hjælp, jamen så ville jeg personligt hyre nogle til at lave meget af det grove, fundament, skelet, sammenkobling på eksisterende osv.. og så selv klare alt indvendigt, isolering, gips, gulv osv..

jeg tror at 2 tømrere ville kunne (såfremt fundamentet ligger og er klart) kunne opføre skelet, tag osv.. på en lille uge. hvis de nu skal have 500kr i timen hver, så render 1 dag op i 8000kr.. så 40.000kr på 5dage..

så er prisen oppe i noget der ligner 100.000kr..

tror endda det er optimistisk... men så har du da et bud..

karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

100,000 for et gør det selv , 12-14 m2 tilbygning , jaså er det betalt flere gange .

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
mark250119
mark250119
Postnr:
mark250119 mark250119

nah, ret beset så angiver jeg det til ca.  60.000kr for gør det selv (inkl. køb af fundament til 20.000kr( ikke gør det selv.)

men det er jo mit bud ( sikkert ikke 100% korrekt).

Men hvad tror du det vil koste karl? kan du ikke give et begrundet bud.. jeg har sikkert skudt en smule ved siden af, glemt detaljer osv.. så gerne byd ind.

Hellebelle
Hellebelle
Postnr: 4671
Hellebelle Hellebelle

Ok jamen så regner jeg med ikke over 100.000 kr. ...nu mangler jeg så bare pengene😀

Bygningskonstruktør
Bygningskonstruktør
Postnr: 4220

Er bygning stadig registret som fritidshus eller er det konverteret til bolig via kommunen? hvordan er tilladelsen kommet til at det må anvendes til bolig? Det har noget at sige med om der skal søges byggetilladelse eller ej og om prisen bliver mindre eller dyre samt om der er lokalplan eller kommuneplan tilknyttet som stiller krav til udformning og placering af tilbygning. ?

Det er det aller første der skal tjekkes før du sparer op eller bygger.

njord
njord
Postnr: 7120
njord njord
Bygningskonstruktør skrev den 06-02-2019 21:25:51

Er bygning stadig registret som fritidshus eller er det konverteret til bolig via kommunen? hvordan er tilladelsen kommet til at det må anvendes til bolig? Det har noget at sige med om der skal søges byggetilladelse eller ej 

Der skal vel en byggetilladelse til under alle omstændigheder, blot er kravene til bygningens energi forbrug osv anderledes for fritidshuse..... 

Men er da helt enig i det er det første der skal ske, check af lokalplaner og andre servitutter osv der kan regulere mulighederne for tilbygninger. 

MVH Njord
Hellebelle
Hellebelle
Hellebelle Hellebelle

Mark...nej jeg har ingen erfaring, men jeg VIL bare gøre det🤗jeg synes 55 kvm. er lige for lidt at bo på.

mark250119
mark250119
Postnr:
mark250119 mark250119

Dit projekt kræver nogen med erfaring, så du skal helt sikkert kende nogen der kan hjælpe eller hyre nogen. Det er ikke en simpel opgave for én uden erfaring-Uanset tilbygningens størrelse.. skal det gøres ordentligt så kræver det tømrer eller lign som ved hvordan det grove skal udføres

Hellebelle
Hellebelle
Hellebelle Hellebelle

Ja, jeg må se hvordan jeg klarer det. Jeg ved jeg skal have hjælp til taget f.eks. Men jeg tror på det nok skal lykkedes.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Hjælp til Fritidshus
    Lav-Hus
  2. El varme fritidshus
    Lav-Hus
  3. Byg et fritidshus
    Lav-Hus
  4. Bjælker til fritidshus
    Lav-Hus
  5. Pas på med at leje fritidshus
    Jura, reglementer og krav