Lille udbygning af et lille fritidshus

Hej til alle herinde😊

Jeg har et lille fritidshus som jeg bor i (har fået lov) det er på 55 kvm, så lidt småt til mig om min datter. Jeg vil så gerne bygge ud... ca. 12-14 kvm. Det skal bare være i forlængelse i huset da jeg tænker det er nemmest. Da jeg ikke har så mange penge, vil jeg gøre det selv og kun have hjælp til det jeg ikke selv kan bære f.eks. Spær. Er det urealistisk og hvad tror I det vil koste i materialer. 

Der skal være ståltag som på resten af huset og beklædning af træ eller fibercement og så skal der være et vindue på den ene side og stort vindue og dør på front hvad vil det koste tror I?

Venter spændt😊


24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo umuligt at svare på , det ville være rene gætterier 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Nå øv, hvorfor det?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

fordi det er en ligning med mange ubekendte. jeg byggede 50m2 garage .det kostede ca.2000 kr/m2


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Køb en boligcontainer - langt det letteste/billigste

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det bliver dyrt, da du skal overholde loven for bolig, dvs isolering, opvarmning, naboskel, vinduesplaceringer, flugtveje osv. Og hvordan skal det funderet? Støbt sokkel, punktfunda?


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Natur... hvor køber man en boligcontainer og hvad koster sådan en?

Rolias...er din garage isoleret og med vinduer og sådan? Jeg skal jo kun have 12-14 kvm. Så det er måske 30.000-35.000 kr.

Natur...jeg googler det lige

Hellebelle skrev den 05-02-2019 10:49:37

Rolias...er din garage isoleret og med vinduer og sådan? Jeg skal jo kun have 12-14 kvm. Så det er måske 30.000-35.000 kr.

 Det er reeelt ikke kvadratmeter prisen du kan bruge.. Men derimod skal du se på hvor mange meter facade du skal lave, hvor mange kvm gulv, loft og tag. 

Der er desuden en faktor omkring hvilket fundament der skal laves. Det skal jo gerne harmonere med det eksisterene hus, så der er en del omkring facadeløsning, tagløæsning, og hvad med andgangen, kan du nøjes med at indsætte enm dør i et eksisterende rum i det nuværende hus og få en funktionel adgang....


Jeg tænker hvis du skitserer lidt op omkring det nuværende hus plus tilbygningen og lidt billeder af det eksisterende, så får du bedre, mere brugbare svar......


Og husk på de nye krav til isolering gør det langt mere kompliceret end blot for få år siden... Ved du hvilek krav du skal opfylde? Er det kun som sommerhus, trods et helårsbrug der er lovligt (i dit tilfælde) eller er det kravene til boliger?

Hvad med varmeforsyningen? Man må. mig bekendt, ikke opsætte en elradiator i nybyggede huse, så allerede her kan der blive udfordringer?

Er der nogle lokalplaner der skal overholdes, fx materialevalg, afstandskrav, varmeforsyning osv.


Alt i alt mange ubekendte som gør det svært at gætte en pris.....




MVH Njord

Hvis du kunne smide et billede op af huset og krav til din tilbygning så vil der sikkert være nogen som kan give gode gæt på priser..

-skal det laves efter nutidens bygge standarder ( kræver godkendelse af kommunen)

-er det blot et værelse der bygges / eller bad/vådrum.. 



Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også