Lille udbygning af et lille fritidshus

Hej til alle herinde😊

Jeg har et lille fritidshus som jeg bor i (har fĂ„et lov) det er pĂ„ 55 kvm, sĂ„ lidt smĂ„t til mig om min datter. Jeg vil sĂ„ gerne bygge ud... ca. 12-14 kvm. Det skal bare vĂŠre i forlĂŠngelse i huset da jeg tĂŠnker det er nemmest. Da jeg ikke har sĂ„ mange penge, vil jeg gĂžre det selv og kun have hjĂŠlp til det jeg ikke selv kan bĂŠre f.eks. SpĂŠr. Er det urealistisk og hvad tror I det vil koste i materialer. 

Der skal vÊre stÄltag som pÄ resten af huset og beklÊdning af trÊ eller fibercement og sÄ skal der vÊre et vindue pÄ den ene side og stort vindue og dÞr pÄ front hvad vil det koste tror I?

Venter spéndt😊


24 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo umuligt at svare pĂ„ , det ville vĂŠre rene gĂŠtterier 


Mvh S.H.
Hvorfor udsÊtte noget til i morgen , hvis man kan fÄ andre til at lave det idag............

fordi det er en ligning med mange ubekendte. jeg byggede 50m2 garage .det kostede ca.2000 kr/m2


Det vi ikke nÄr i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

KĂžb en boligcontainer - langt det letteste/billigste

Denne bruger er slettet og ikke lĂŠngere aktiv.

Det bliver dyrt, da du skal overholde loven for bolig, dvs isolering, opvarmning, naboskel, vinduesplaceringer, flugtveje osv. Og hvordan skal det funderet? StĂžbt sokkel, punktfunda?


 

Annonce

Natur... hvor kÞber man en boligcontainer og hvad koster sÄdan en?

Rolias...er din garage isoleret og med vinduer og sÄdan? Jeg skal jo kun have 12-14 kvm. SÄ det er mÄske 30.000-35.000 kr.

Natur...jeg googler det lige

Hellebelle skrev den 05-02-2019 10:49:37

Rolias...er din garage isoleret og med vinduer og sÄdan? Jeg skal jo kun have 12-14 kvm. SÄ det er mÄske 30.000-35.000 kr.

 Det er reeelt ikke kvadratmeter prisen du kan bruge.. Men derimod skal du se pĂ„ hvor mange meter facade du skal lave, hvor mange kvm gulv, loft og tag. 

Der er desuden en faktor omkring hvilket fundament der skal laves. Det skal jo gerne harmonere med det eksisterene hus, sÄ der er en del omkring facadelÞsning, taglÞÊsning, og hvad med andgangen, kan du nÞjes med at indsÊtte enm dÞr i et eksisterende rum i det nuvÊrende hus og fÄ en funktionel adgang....


Jeg tÊnker hvis du skitserer lidt op omkring det nuvÊrende hus plus tilbygningen og lidt billeder af det eksisterende, sÄ fÄr du bedre, mere brugbare svar......


Og husk pÄ de nye krav til isolering gÞr det langt mere kompliceret end blot for fÄ Är siden... Ved du hvilek krav du skal opfylde? Er det kun som sommerhus, trods et helÄrsbrug der er lovligt (i dit tilfÊlde) eller er det kravene til boliger?

Hvad med varmeforsyningen? Man mÄ. mig bekendt, ikke opsÊtte en elradiator i nybyggede huse, sÄ allerede her kan der blive udfordringer?

Er der nogle lokalplaner der skal overholdes, fx materialevalg, afstandskrav, varmeforsyning osv.


Alt i alt mange ubekendte som gĂžr det svĂŠrt at gĂŠtte en pris.....




MVH Njord

Hvis du kunne smide et billede op af huset og krav til din tilbygning sÄ vil der sikkert vÊre nogen som kan give gode gÊt pÄ priser..

-skal det laves efter nutidens bygge standarder ( krĂŠver godkendelse af kommunen)

-er det blot et vĂŠrelse der bygges / eller bad/vĂ„drum.. 



Der er yderligere 14 indlÊg i trÄden.
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.
Sponsor pÄ LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor pÄ Lav-det-selv.

FÄ sÊrlig rabat pÄ maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se ogsÄ