Stand på murværk ved huskøb

DenRejselystende
DenRejselystende
Postnr:

Hej med jer :) Vi står og har forelsket os i en dejlig muremester villa fra 1932, huset er generelt passet godt på med nyere tag, gulve, gulvvarme osv. MEN, der har desværre ikke været tid til at holde liv i murværket og nu er de blevet skilt og huset sat til salg.

Spørgsmålet er så: Står huset til en komplet omfugning eller hvad syntes panelet om dette? Der er en sætningsskade i det ene hjørne af huset som jeg som helt ny i dette hus halløj syntes der rigtig kedelig ud, udover dette er fugerne mange steder angrebet af murbier og der er et par enkelte frostsprængte mursten men er dette normalt ved et hus af denne alder og hvad vil sådan noget koste at lave?

Samtidig undre vi os meget over at der er mellemrum mellem mursten og det 2 år gamle tag?

Mvh. De forhåbentlig snart nye husejere :)

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Jeg ville gerne have @Orla Nautrup med på sådan en her..  Jeg synes det lugter lidt...

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
DenRejselystende
DenRejselystende
Postnr:

Vi går udfra at "den store skade" på hjørnet skyldes at man har banket den der jern krog i muren da der ikke er nogen revner mod soklen tænker vi ikke at det er en sætningsrevne

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Jeg kan ikke se, at krogen skulle gøre den skade.. - og beklager - den med "Orla" er blot fordi han er et fantastisk alvidende menneske - og bygningskonstruktør - og rådgiver også herinde...

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
jthyge
jthyge
Postnr: 8543
jthyge jthyge

Har i overvejet at hyret en fagmand/byggesagkyndig til at gennemgå huset?

Hvis i ikke selv kender nogle håndværkere, så er de penge givet rigtigt godt ud.
Det er jo svært at se på billeder, men afslutningen i toppen af gavle mod taget ser noget ufærdig ud. 

Hvad siger tilstandsrapporten, hvis der sådan en?

DenRejselystende
DenRejselystende
Postnr:

Ja det ser ikke helt færdigt ud, tilstandsrapporten siger følgene:

1) Der er revnedannelser i murværket ved hushjørne mod sydvest. Note: Murværket er bærende, og forholdet kan medføre følgeskader i de underliggende konstruktioner

2) Der er generelt områder med porøse og udfaldne fuger samt skadede sten i murværket på husets facader og gavle. Specielt mod sydvest

3) Der er revnedannelser i murværk mod nordvest og sydøst. Note: Der er tale om bevægelsesrevner, der udløber fra revner i fundamenter, se pkt. 4.2. Efter reparation kan revner risikere at genopstå (ved ikke helt hvordan han kan vurdere det)

4) Der er revner i sokkel mod nordvest og sydøst. Note: Det vurderes, at revnerne skyldes en sætningsskade, og at denne stadig er i bevægelse. Revnerne er tidligere repareret, men brudt op igen og årsagen vurderes at være en yderligere sætning

DenRejselystende
DenRejselystende
Postnr:

Vi kender dem der bor der som siger at skaderne har været der i de 4 år de har boet der (man kan jo sige meget for at sælge) vi er bare nervøse for at der vil komme igen eller blive værre efter rep. men det kan ingen jo rigtig sige med garanti før man har boet der noget tid og set om revnerne udvikler sig?

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Det vil nok kræve en boring fra geoteknisk firma for at kontrollere undergrunden. Hvis den er ustabil bliver sætningens ved og I risikerer store skader på huset. Mit råd er at blade om til næste side og finde et andet. Blot det, at alle fuger sandsynligvis skal fræses ud og fuges om, sammen med udskiftning af sten, fugning af afslutning mellem gavl og tag, betyder en ret stor regning.

DenRejselystende
DenRejselystende
Postnr:

uldal: men den store skade på hjørnet går jo hverken i top eller bund, så har det vel som sådan ikke noget med undergrunden at gøre? vi har fået afslag på 100.000 kr til udbedring af facader skal det lige tilføjes.

Dan H
Dan H
Postnr: 2830
Dan H Dan H

Jeg ville gå langt uden om det hus. Der er konstateret sætningsskader, og der er fortsat bevægelse, så ALT kan ske, herunder at huset knækker midt over. Taget ser ud som et dårligt udført gør-det-selv projekt, og det samme gør sig gældende med det underlige, påklistrede udhæng. Hvis det havde været en bil, havde den fået klippet pladerne.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

100.000 er intet. Køb da. Du bruger dit krudt herinde på at protestere. Det er og bliver et sminket lig!

DenRejselystende
DenRejselystende
Postnr:

100.000 er vel noget når man kan få nye fuger i hele huset for 100.000 men jeg protestere ikke udover på det måske lidt forhastede vurderinger som af og til kommer f.eks fra Dan som vil gå langt udenom selvom han ikke ved om det er et hus til 300.000 kr på 300kvm med 10 tønder land til. Det samme gælder lidt den kommentar du lige skriver "sminket lig" du har set 2 vægge og intet andet og aner intet om hverken pris eller beliggenhed, konstruktivt !!

Dan H
Dan H
Postnr: 2830
Dan H Dan H

Nu gik spørgsmålet jo på bygningen, så grundens størrelse er i den sammenhæng irrelevant. Og selv om prisen kun skulle være 300.000 kr., er det stadig 300.000 spildt, hvis huset brækker sammen. Den eneste grund til at købe ejendommen ville være at købe til nedrivning. Så er grunden selvfølgelig relevant. Og man kommer ikke langt med et nedslag på 100.000 kr.

Hvis jeg må blive i bil-analogien: man behøver ikke at se på alufælgene og læderindtrækket, hvis man kan stikke en skruetrækker gennem bunden og panelerne.

Men ligemeget: det er jo dine penge.

Good Luck - you need it!

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Vil du være med? Log ind for at svare.