Hovedhane gået til, brugsvand

efry
efry
Postnr: 2730
efry efry

Vandværket, hvorfra jeg får vand, har i deres betingelser for tilslutning udtrykkeligt skrevet, at det er mit ansvar, at der er en hane både før og efter vandmåleren. Jeg har ikke nogen hane efter vandmåleren, men det er hidtil gået godt med gode ord og en balje, hvori det udstrømmende vand kan opsamles mens udskiftningen foretages.

Så hvis der ved OleA87 findes en lignende betingelse i vandværkets regler, så er det eget ansvar at få hanen repareret.

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

men den går ikke , du har retten på din side .

Det skal du ikke være sikker på. Jeg er næsten 100% sikker på, at der skal være en hane på hver side af vandmåleren, så der kan spærres af for vandet ved skift af måler.

fase
karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

En hane på  hver side af vandmåleren , det er der jo ikke her , der er jo 2 før vandmåleren ......

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
Epoxymanden
Epoxymanden
Postnr: 4300
Epoxymanden Epoxymanden

Der skal være en afspæringsventil på hver side af måler, og den efter skal være med aftap, det er et krav i hele dk og så er det lige megt om der er to haner før måler eller stophane ude i vejen.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Jeg har kun hane FØR måler og de aldrig nævnt noget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Epoxymanden
Epoxymanden
Postnr: 4300
Epoxymanden Epoxymanden

Ja og !!

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

OleA87
OleA87
Postnr: 8920
OleA87 OleA87

Jeg har en før og en efter, den før dur ikke.

Dem fra vandværket har været forbi for at lede efter stophanen ude ved skel. De kunne ikke sådan lige finde den, men mener den er under fortorvet ? Sku et dumt sted at placere den :p 

Så der kommer en entreprenør i næste uge og graver den frem. Så ringer de til mig, og aftaler hvornår de skal lukke så jeg kan få en VVS forbi og skifte hanen indenfor foran vanduret, for de så kan komme og skifte vanduret efterfølgende..

Så det var da en større omgang for at få skiftet vandur :p 

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Hovedhane - lukke for vandet
    Lav-Hus
  2. Ballofix hanen lukker IKKE for vandet
    Lav-Hus
  3. At lukke for vandet?
    Lav-Hus
  4. fryse
    Hårde hvidevarer
  5. Lukke for vandet - hovedventil