Fra halvhøj til høj seng

LindaJuul
LindaJuul
Postnr: 2770
LindaJuul LindaJuul

Hej

Jeg vil gerne have lavet min datters halvhøj   seng til en højseng, så der kan stå et skrivebord under. 

Jeg har brug for hjælp til ideer hvordan jeg kan gøre det.

Tak 😊

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Et billede af sengen, ville gøre det nemmere, at komme med ideer.

Måske den ene ende kan skrues fast på vægen, er er flere muligheder.

Hellere eje, end at leje.
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Så ville jeg skrue den bagerste vange fast på væggen rawlplugs og gode skruer. Bor bare igennem vangen med 8 mm bor og slå plugs med skrue direkte igennem vangen.

Fjerne rutsje banen.

skrue et pænt bræt på som ben forlænger på det ene ben ved rutsje banen og noget lignende ved stigen. Her skal der naturligvis laves flere trin. 

Nu ved jeg ikke hvad loftet består af, men alternativ kunne du skrue en lægte på loftet og så hænge det hjørne op i loftet. Det vil give meget friere adgang til bord. 

Jeg har lavet sådan en konstruktion til barnebarn, men der var der ikke plads til stige. Så det blev små klodser fødder og håndtag på væggen. Det er næsten som klatrevæg. Det varede nogle måneder inden hun kom op i sengen, men det var mere på grund af "edderkopper bor ved loftet"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Man kunne jo - i forlængelse af @Ev's indlæg - måske blot have trappe/stige på væggen - så den klappes ned/vippes ud fra væggen, når man skal op/ned.. det ser også herregodt ud ;-)

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Sengen
    Lav-Hus
  2. Vange
    Lav-Bil
  3. Seng
    Lav-Hobby
  4. mangler ideer til opbevaring af bor
    Værktøj og maskiner
  5. Valg af bor, skruer og rawlplugs til opsætning af køkken
    Værktøj og maskiner