Kondensvand i badeværelset

Jeg har overtaget et sommerhud i juli 2018 og det var dejligt varmt. Huset lugtede lidt af gammel hund. Nu har vi været der nogle gange medens det har været nødvendigt at tænde op i brændeovnen. Og det er jo dejligt. 

Problemet er, at badeværelset bliver pjask vådt på vægge og gulv. Det er selvfølgelig kondens. Det ved jeg godt.Og det er også fint nok, hvis det kun er indvendigt.

Jeg er nervøs for, at der også er vådt i væggen og under gulvet.

vægge og gulv er flisebelagt.

Jeg er ikke glad for at åbne nogle steder for at se ind.

Hvad gør jeg?


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du siger plask vådt, hvad dækker dette så over? Er der ikke udluftning? 


Mvh. Christian M
 

Der er et vindue, der kan åbnes, men da vi ikke havde været i bad, men kun varmet op i huset tænker jeg ikke, at det er nødvendigt at åbne vinduet.

Plask vådt er hvis du forestiller dig, at der var taget bad, så vægge og gulv er meget vådt af dug.

Få en fugtstyret ventilator op. Det kan ikke passe, at der kun er et vindue i badeværelset til ventilation. Hvis det er kondens, må der være en rigelig luftfugtighed i huset. Har I radiatorer kørende på 7-8 grader? Jeg tror hele huset er fugtigt.


 

Nej der er ikke tændt for noget varme, når vi ikke er i huset.


Hvad er det for et hus model / årgang

er der ventilations huller i soklen ?

er der træ beklædning på huset eller er der mursten 

Hvis badeværelset er væsentligt koldere end resten af huset, så er det ikke så mærkeligt at der dannes kondens på vægge og gulv. 

Hvilken opvarmning er der på badeværelset? 

Det er et træhus fra 1971 og der er ventillation i soklen, men kun et vindue, der kan åbnes i badeværelset.


I et træhus bliver der frigivet store mængder fugt når det varmes op. Så du skal lufte ud ofte for at komme af med fugten, alternativt opsætte en affugter. 

Jeg takker for jeres gode råd. Det må afprøves i næste uge.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis