Ventilation af skur

Mr. Nice Guy
Mr. Nice Guy
Postnr:
Mr. Nice Guy Mr. Nice Guy

Hej alle,

Jeg har købt et hus med et lidt atypisk skur. Det er en del af et kædehus, dvs. at langsiderne af skuret er ydermure til huset og nabohuset, og enderne er uisolerede, kun med yderbeklædning. Loftet/taget er det samme som over huset (fladt tag), så jeg formoder det er isoleret. Den ene halvdel af gulvet er støbt, og den anden halvdel er bare fliser, og jeg tror ikke noget af det er isoleret.

Jeg tænker derfor, at hvis jeg isolerer de to endevægge med vindpap og 75mm isolering (det er hvad der er plads til pt.) så er det egentligt ok isoleret og formentligt frostfrit (allerede nu tror jeg det er frostfrit, der har i hvert fald ikke været minusgrader derude siden november).

I skuret skal der bla. være værktøj, cykler og vægtløftningsudstyr. For at det ikke skal ruste, tænker jeg derfor der skal etableres noget ventilation (pt. er der ingenting). Jeg har overvejet noget soldrevet ventilation, men det er gået op for mig at de to endevægge er hhv. øst og vest vendt, og nabohuset skygger mod syd, så det vil nok ikke fungere. 

Mit spørgsmål er derfor om det vil være tilstrækkeligt med passiv ventilation i begge endevægge, eller om der skal noget mekanisk ventilation til? Såfremt det skal være mekanisk, hvad kan I så foreslå (fx ventilator eller måske noget genvex?)? Budgettet er ikke det helt store, men det skal selvfølgelig være en holdbar løsning der kan sikre det ikke bliver for fugtigt derinde. Jeg tænker at ventilation gennem taget bliver for omfattende pt. og håber derfor det kan løses ved ventilation i endevæggene.

Jeg glæder mig til at høre hvad I har af gode ideer :)

Mr. Nice Guy
Mr. Nice Guy
Postnr:
Mr. Nice Guy Mr. Nice Guy

Jeg har godt overvejet det, men da der ikke kommer nævneværdig sol på nogen af endevæggene, tænker jeg ikke det vil give super god mening.

Vil du være med? Log ind for at svare.