Nye radiatorer. Men hvilke

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Den hvide termostat er til by-pass, så du er sikret hurtig varmt brugsvand - også i sommermånederne.

Den med rød og blå prik bruges til regulering af temperaturen på dit varme brugsvand.

Det er ventilen lidt længere nede (mellem varmeveksler og varmemåler) du skal justere på.

Søren O
Søren O
Søren O
Søren O Søren O

Prøv at søge på "Brugervejledning vx-unit 2000 Akva Vita". Så får du et overblik.

Søren O
kicker
kicker
Postnr: 5500
kicker kicker
Søren O skrev den 29-01-2019 19:14:36

Den hvide termostat er til by-pass, så du er sikret hurtig varmt brugsvand - også i sommermånederne.

Den med rød og blå prik bruges til regulering af temperaturen på dit varme brugsvand.

Det er ventilen lidt længere nede (mellem varmeveksler og varmemåler) du skal justere på.

Jeps så denne her. Evt bare op på 4 ?  Drejede lidt på den nu her også begyndte det hele og summe godt.  Men er der nogen ide i skrue op    tænker jeg har trodsalt 6 små 1 stor  radiator der køre og  de trækker kun 5 grader  ud som den viser ved retur  løbet ?

Søren O
Søren O
Søren O Søren O

Prøv at dreje ventilen op på 5, det skulle svare til en fremløbstemperatur på 60o

Søren O
Søren O
Søren O
Søren O Søren O

Hvordan gik det - fik du varme i dine radiatorer?

Søren O
kicker
kicker
Postnr: 5500
kicker kicker
Søren O skrev den 30-01-2019 20:47:46

Hvordan gik det - fik du varme i dine radiatorer?

Hej jeg endte med ringe til fjernvarme selvskab.  De kom og drejede. På den grå. Du snakkede om. Der sad noget i  spænd i den.  Også masserede han nogle kobberrør spiraler. I boksen. 

Imellem tiden luftede jeg ud i hytten.  Og alt var lukket. 

Nu skal jeg da lige love for.   Der sker noget.

Før. Hed det  45 grader ind og 40 grader ud. 

Radiatorer var alle sat på 3. 

Nu. Står. Samtlige på 2 en halv. 

Det ene rum har jeg nu måtte skrue ned på 1.5. Da den. Var sindssygt varm. 

Mine hjørner i huset er heller ikke kolde mere de er gået fra 11-12 grader til 16.8 grader.   Mine varmerør går langs muren. 

Det pudsige. Ved det hele er mit forbrug er mindre.  Hytten er mere varm. Og radiatorer behøves ikke skrues ret meget op.

Den kør  nu 55 grader. Ind og sølle 20 grader ud. 

Hvilket jeg ikke forstår. Hytten er så varm. Pt at det kun er. 2 rum der køre. Mens stuen og køkken  soveværelse.   Står på 2 til 2.5  hos thermostat.   Og de er kolde. Skruer jeg op på 3 så begynder de  

Min største bekymring er Pt der er mere varme. Og meget højere. Afkøling af vand.  Men mindre forbrug. På måleren :/

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Skift radiatorer
    Fyr og opvarmning
  2. Radiatorer afgiver klik lyd
    Lav-Hus
  3. Manglende varme i radiatorer - fjernvarme
    Fyr og opvarmning
  4. Ingen varme i radiatorer
    Fyr og opvarmning
  5. Ingen varme i radiatorer
    Fyr og opvarmning