Nye radiatorer. Men hvilke

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr:
Frank Chr. Frank Chr.

Prøv at kikke i teknikrummet etc. - altså hvor fjernvarmen som det første er ført ind i boligen. 

kicker
kicker
Postnr: 5500
kicker kicker

Hva skal jeg se på helt præcist der ? Der har været en fjernvarme vand og. Skrue en del op for trykket allerede. Da de ikke gav ret meget. Overhovedet sidste vinter. 

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr:
Frank Chr. Frank Chr.

..at der evt. sidder en tilstoppet snavsesamler. Har du direkte eller inddirekte fjernvarme? Hvis sidstnævnte er tilfældet tænker jeg om dit anlæg måske osse trænger til udluftning (evt. mere vand på systemet). 

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Hvad har du af pumper, vekslere mv. i dit teknikskab? Der må jo være noget med dit tryk eller din varmeoverførsel som ikke er i orden. Så start med at lægge et billede ind af dit udstyr hvor fjernvarmen kommer ind.

Elektronikteknikeren
kicker
kicker
kicker kicker

Det gør jeg lige  når jeg kommer hjem 👍

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Har du ikke også et billede af termometre o.lign., som er vist under måleren? De vil vise fremløbstemperatur o.lign.

fase
Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr:
Frank Chr. Frank Chr.

Det ser ud til der er rigeligt med tryk på anlægget, men svært og se hvad de to fremløb er til,  temperaturene (på de røde) synes dog noget lave. 

Måske kan det ændre varmeforholdene og skrue op for cirkulationspumpen.

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det ser ud til at fremløbstemperaturen til dine radiatorer kun er 40o. Det er ikke ret meget på nuværende årstid. Hvad regulerer temperaturen - er der regulering på som regulerer efter udetemperatur?

Søren O
kicker
kicker
kicker kicker

Nej der tvivler jeg stærkt på.  Ham fra fjernvarme var og regulere den til dette. Sidste sommer. Hvad jeg ved skruede han bare op for fremløbs hastighed kun  og ikke temperatur

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Kan du ikke tage et foto af typepladen på fjernvarmeunitten? Det ser ud til at den sidder bag den røde beholder. Så kan vi sikkert finde en betjeningsvejledning til dig.

Søren O
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Jeg vil give Søren ret i, at fremløbstemperaturen er for lav. Skru den op til 50°C. Vandet bliver ikke varmere af at skrue op for cirkulationspumpen.

fase
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Skift radiatorer
    Fyr og opvarmning
  2. Radiatorer afgiver klik lyd
    Lav-Hus
  3. Manglende varme i radiatorer - fjernvarme
    Fyr og opvarmning
  4. Ingen varme i radiatorer
    Fyr og opvarmning
  5. Ingen varme i radiatorer