Nye radiatorer. Men hvilke

 Kan se. Der er stor prisforskel  og umiddelbart ville jeg bare tage de billige fra Jem og fix.  

 De eksisterende radiatorer er fra 1965.  Og er ikke så gode til varme op må jeg være ærlig og indrømme. 

Men hvad gør forskellen på de dyre og billige modeller og en eller 2 plader osv 


51 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er ingen forskel på hvad de koster de varme lige meget. Men alle størrelser er til et vis kvm. Men skal sige 50 watt pr kvm og kig på de raditoer du vil have det står hvor mange watt de laver f.ek 10 kvm rum 50 watt gange 10. 500 watt kig på hvad de forskelle raditoer yder af watt og hvis der ikke er meget plads så kan man købe med flere lag på radiator altså dobbelt op på watt 



Bør jeg skrifte. Ventil områder samt regulator altså kort sagt hele piv tøjet nu jeg er igang. Eller vil det være spild af penge ? 


Har tænkt og bruge denne. Den passer med målene med de gamle radiatore. Selvom de 3 små rum er mellem 8 og 12 KVM 

https://www.jemogfix.dk/radiator-dobbelt-60-x-80-cm/7130/9021176/

Jeg bemærker at jem og fix vist lover mere end de kan holde i deres anprisning " fjernvarmen har en indløbstemperatur på 90 grader" Normal fjernvarme fremløbstemperatur er altså også 70 grader.  

 Årh for den :/

Hvis din gl. radiator fx. er en dobbeltpladet (22) kan du jo vælge en 33´er hvis du er nervøs for om radiatoren er for lille. Det kræver så muligvis lidt rørtilpasning.   

Annonce

det sådan nogle monstre jeg har stående dette er så den helt store i stuen 

Der er ikke forskel på hvor godt en gammel og ny radiator varmer. Det afgørende er "hedefladen" - altså det areal som den omgivne luft kan afkøle. På nyere radiatorer er det almindeligt med en ekstra "køleribbe" i tynd plade på bagsiden. Det øger effekten.

Især ved fjernvarme (og varmepumpe) er det vigtigt med en stor hedeflade, så radiatorvandet kan få en god afkøling.


Søren O

Syntes bare selvom  den ene i det ene rum er sat til 21. Grader. Elektronik thermostat. Så varmer den kun så den er lunken. Og det sker nu og da den gir. Den fulde hammer. Havde glemt en åben vindue for er par dage siden  der stod den til 19.5 grader  der var den kold da jeg kom ind. Så tænkte der måske var ved og være tid til en generel udskiftning.   



Tror du ikke nærmere det er dine ventiler eller termostater den er gal med? 


Morten

På dit billede er der vist en returtermomstat. Prøv at skrue lidt op for den.


fase
Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis