Poleret beton vådrum

Hej alle sammen.

Jeg skal til at støbe gulv i vores hus, vi vil gerne have poleret beton gulv.


Min plan er at støbe 10 cm beton, vibrerer det så der ikke ligger sten i overfladen, glitte det, polere det og til sidst top coate det, lyder det fornuftigt ?


Hvad gør jeg når der skal laves vådrumssikring på badværelet, der kan jo ikk ligge noget oven på beton gulvet?

Hej alle sammen. Jeg skal til at støbe gulv i... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ps vådrum gælder selvfølgelig også væggene. Uanset hvad du påtænker efterfølgende. 


km

Gulvet vil revne på grund af størrelsen uanset hvordan du gør. Så det vil være klogt at sætte et stykke flamingo i et sted hvor det er dækket når døren er lukket. Så er det ikke sikkert at der er nogen revner. Husk at finde ud af hvordan døren åbner,  døren sidder nemlig aldrig midt i dørhullet. 


km

Ps jeg ved ikke om jeg skrev klart nok, men jeg mente at man støber en plade i badeværelset. Hvor der mangler 8 cm op til færdig gulv. Havde det været terrazzo skulle der mangle 3-4 cm. Derefter kan hele huset støbes. Husk ca 1 cm fald mod bruseniche. Og ca 2-2,5 i nichen 


km

Det er mest af udtørring hensyn. Hvis du støber af 2 gange vil det lag i badet tørre hurtigere end i resten af huset fordi det er tyndere og vil nok også få et lidt andet look rent farvemæssigt. Alternativt sænk bundlaget yderligere 4-5 cm. 


km

Men hvis jeg støber så der mangler 8 cm når jeg jo slet ikke op til min unidrain, og så kan jeg vel ikke lave vådrumssikring ?

Nej hvis du har unidrain er der et problem. De er konstrueret til langt mindre lag. Jeg ved ikke om der findes en konstruktion så man lave det på samme måde som ved 15x15.  Pas. Måske mikro cement i badet for vandtætningens skyld. Men det kommer ikke til at ligne resten af huset, men minder dog lidt om det


km

Tusind tak for hjælpen, jeg er blevet meget klogere nu ☺️

Husk Micro Cement egentlig ikke har en MK godkendelse til vådrum, men sikkert ellers et udmærket produkt.

Egentlig skal vådrum være 2 cm under de andre gulve (eller med et kraftigt fald), men det springes der ofte let hen over.

Læs SBI-anvisning 252 hvis du vil være klogere på området.   

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis