Olie på helt ny skænk?

steveowe
steveowe
Postnr: 5450
steveowe steveowe

Hej derude,

Jeg har lige købt en helt ny egetræs skænk i Ilva til 12.000.. Problemet er, at der er for stor forskel i udtrykket på skænken og mit plankebord også i egetræ. Jeg har selv lavet bordet og selv givet det olie, hvorfor jeg ved hvilken olie der er brugt naturligvis... Da de to møbler står stortset lige ved siden af hinanden vil jeg gerne have at udtrykket er så ens som overhovedet muligt. Ville det være tåbeligt, at give skænken samme olie som jeg har givet bordet? Skænken er meget mat i dens udtryk og et lidt "dødt" udtryk sammenlignet med mit bord, som har fået en olie med lidt mere glans, som jeg synes er pænest, da det er et varmere og mere levende look til træet. Hvad er worst case scenario der kan ske ved at give skænken et tyndt lag olie? Den er jo som sagt allerede behandlet med noget, som jeg ikke kender. Hvis den kun får et tyndt lag er det så nødvendigt, at slibe på skænken? Uanset hvad så forsøger jeg mig naturligvis lige med en prøve på bagsiden som ikke kan ses, men hvad siger eksperterne? Har indsat et billede af bordet og skænken.. samt et link til olien 

https://www.flugger.dk/da/produkter...d-olja/tds

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Plankebord
    Lav-Hobby
  2. Søger olie til egetræ bord
    Lav-Hobby
  3. Olie til spraystone bord ?
    Lav-Have
  4. Plankebord
    Lav-Hobby
  5. plankebord behandling