sorte spor i træ, fra skruer?

Det er ikke helt gør det selv, så jeg håber det er ok jeg spørger her..

Jeg har fået lavet en kvist på mit hus som er blevet beklædt med cedertræ. Jeg er rigtig glad for den og udseendet, men jeg har lagt mærke til at der nu, efter der har været regn, trækkes sorte spor under nogle af skruehullerne. Og det er altså kun nogle af skruehullerne, hvilket undre mig lidt.

Har tømreren ikke brugt korrekte skruer, eller er det bare noget man må forvente?

Cedertræ et jo ikke ligefrem billigt, så det nager mig lidt.

Se det vedhæftede billede af problemet:


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil næsten ligge hovedet på lokken og sige at der IKKE er brugt skruer af syrefast kvalitet (A4 skruer), hvilke der så er brugt ved sikkert kun tømmeren.

Tak for svar..

En ommer som i; ned med skidtet og op med nogle nye lister?

Jeg byggede for mange år siden en udestue, og her brugte jeg rustfri skruer (A4), fra en og samme æske.
Alligevel var der nogle af dem der senere rustede/anløb.... jeg prøvede at gå dem efter med en magenet og ganske rigtigt var der flere af dem der var af jern eller i hvert fald magnetiske, hvor andre ikke var det.
Nu var det rimeligt nemt at skifte mine skruer, da det var i aluminium de var skruet i, men jeg var godt nok forbavset over at der kunne snige sig "rustne" skruer med i en æske med rustfri, og man tjekker jo ikke skruerne når de kommer i en æske  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det er her meget vigtigt, at man ikke lige tage og køber "de første de bedste".. der er himmelvid forskel på kvaliteten, selvom de mærker dem "ens"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis