Overligger i væg.

Fuskeren 1
Fuskeren 1
Postnr:
Fuskeren 1 Fuskeren 1

Hej. Har savet et hold til en dør i en bærende murstensvæg inde i huset hvordan ligger jeg en overligger ind muren står der stadig men muren over er sunket ned på muren i dørhuller. Hjælp Tak. 

Pizzabager
Pizzabager
Postnr: 2750
Pizzabager Pizzabager

Det lyder grimt. først skal der vel sikres at muren "over" ikke synker yderligere, jeg vil tro det smarteste er at få fat i en prof, der kan komme med noget som kan understøtte muren så skaden ikke forværres.. 

Hvad der skal ske bagefter kommer an på hvor stor skade der er sket på muren over...

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Hvis det kun er 3 - 4 . skift der er faldet ned, pilles disse ud og overligger lægges ind. Herefter mures op under den sunde del af murværket. Men alt det der er revnet skal væk før eller efter overligger er på plads.

Men et billede kunne give et mere præcis rådgivning.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Uha uha , det er ikke godt , du skal hurtigst muligt få understøttet den bærende væg , inden huset får varige skader.

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det er naturligvis korrekt. Hvis det er så galt fat så ville jeg tage en af de løse sten ud op stive af med en regler igennem og "soldater eller en lodret reglar ell. lign på hver siden. Soldater skrues op til de er i spænd. Regler saves lidt for lange og bankes ind under.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Overligger 🤥
    Lav-Hus
  2. Overligger.
    Lav-Hus
  3. Overligger
    Lav-Hus
  4. Overligger
    Lav-Hus
  5. Terrassedør/overligger