Ledning hvor går den hen ?

Hejsa :) Vi er lige flyttet ind et hus , og har et lille problem jeg håber i kan hjælpe med :) , i et af børnene værelserne er der en kontakt på højre side af karmen når man kommer ind , men den virker ikke til det eneste lampe udtag der er på værelset , og den går ud gennem væggen og ned i gulvet , vi aner så ikke hvor den går hen , og hvad kontakten dur til som ledningen er sat til   , nogen der ved hvordan vi finder den anden ende af ledningen ?






 

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor ledningen går hen er ikke til at svare på, men det ligner en hjemmegjort installation. Måske kan den tidligere ejer, hjælpe dig. 


fase

Hvis det er ejerbolig burde en el-rapport vel opdage sådan en gør-det-selv installation - troede jeg, men læser at en el-rapport (til min store overraskelse) faktisk ikke er lovpligtig, men blot et krav fra forsikringsselskaberne. 

Kan desværre ikke få kontakt til den tidligere ejer , men alt el ser sådan ud i huset :s


 

Er der nedsænket loft i et rum hvor du ikke kan se noget lampeudtag i loftet?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej loftet er ens i alle rum , men tænker kontakten må styrer et eller andet , bare mærkeligt at sætte kontakte inde på værelset , og så ned i gulvet , den går ihvertfald ikke op til lampe udtaget :s


 

Annonce

Med mindre det er et dødsbo, kan man selvfølgelig finde den tidligere ejer. 

Hvis sælger ved salget ikke har tegnet en ejerskifteforsikring, hæfter sælger i 10 år for evt. sjusk. 

virker kablet på billedet ikke meget tykt

hvad er lige der nedenunder hvor kablet forsvinder i gulvet er der noget og se der 

Frank Chr. skrev den 27-01-2019 10:06:17

Med mindre det er et dødsbo, kan man selvfølgelig finde den tidligere ejer. 

Hvis sælger ved salget ikke har tegnet en ejerskifteforsikring, hæfter sælger i 10 år for evt. sjusk. 

 for at den forsikring er noget værd skal fejlen så ikke være over et vist beløb for at det kan svare sig ?


Mon ikke afbryderen "altid" har været der, og bruges til at tænde lyset i rummet. Kablet er så kommet til senere, fordi man har ønsket en stikkontakt et andet sted (i kælderen eller hvad der nu er neden under)

Prøv at pille afbryderen ud og tag et billede af ledningerne bag den. Så kan vi måske hjælpe med at få lampeudtaget til at virke.

jetdirect skrev den 27-01-2019 10:19:21

 for at den forsikring er noget værd skal fejlen så ikke være over et vist beløb for at det kan svare sig ?


Jo pr. 1. maj 2012 er der sat en øvre grænse på selvrisikoen for den enkelte skade på 5.000 kr. med en samlet maksimal selvrisiko på. 50.000 kr. - kan man læse. 

Modsat, når der skal hyres især elektrikere (og vvs´er) løber det nu hurtigt op, er min erfaring   

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis