Isolering af kælder gulv ifm reparation.

Børgealle
Børgealle
Postnr: 5700
Børgealle Børgealle

Hej.

I min kælder har jeg et gammelt badeværelse hvor vandlåsen i gulvafløbet formentlig er utæt, da den over en nat mister ca 1 cm i højden på vandspejlet, hvorfor der efter et par dage kommer til at lugte. Der er monteret udluftning over tag, og der sker ikke noget i vandlåsen når jeg laver stort skyld, så det er næppe vacum. 

Huset er fra 1960. Rørene er stå, gulv ikke isoleret og 1/3 del af gulvet skal formentlig brækkes op for at få det lavet. Udover det skal der nye fliser på. 

Jeg bruger ikke badeværelset ret meget og har ikke behov for gulvvarme. Der er næsten ikke varme på i kælderen, da vi ikke bruger den. Mit spørgsmål er så om man efter reglerne SKAL brække hele gulvet op og isolere efter gældende regler (såfremt fundamentshøjden tillader det). Eller kan man nøjes med at udbedre gulvet hvor det har været brækket op. 

Det bliver formentlig en forsikringssag, som jeg vil have udbedret efter de regler der gælder, så der ikke er nogen der kan komme efter mig senere. Jeg er ikke ude på at malke forsikringsselskabet. 

På forhånd tak

Vil du være med? Log ind for at svare.