Gulvvarme fungerer ikke tilfredstillende - indstilling og evt opgradering? DIY smart system?

Hej allesammen,

Vores hus er fra 2007 og udstyret med et Danfoss Redan anlæg der er placeret i den ene ende af huset i et værksted. Gulvvarmen til halvdelen af huset sidder i dette anlæg også. Da man byggede huset, måtte man så herfra trække ud til en yderligere kreds i den anden ende af huset, for at få det til at give nok varme. Dvs vi har to kredse med hver deres controller og manifolde til rummene etc. Gulvvarme setuppet er noget Neothern 868 MHz.

Vi oplever simpelthen at det er pivkoldt for tiden, og vores gulve er slet ikke varme. Derfor har jeg været ved at fejlsøge lidt på det, men mine evner var ikke til meget.

Det jeg fandt var et meget lavt tryk(ca. 0,4 bar) og det grønne niveau indikator i manoneteret er omkring 2 bar. Derudover så jeg en femløbstemperatur på 30 og tilbageløb på 25 grader. 

Jeg skal ærligt erkende jeg intet ved om VVS, vand og varme, men jeg er teknisk anlagt generelt. Jeg tryksatte systemet til ca. 2 bar ifølge manometeret med vand fra cirkulationspumpen.

Virker det fornuftigt? Og hvad tænker I om frem- og tilbageløbstemperaturene? Er der noget der skal justeres oppe omkring vekslerne? 


Så vidt jeg kan se sidder der 3 forskellige termostatstyrede reguleringsventiler på samme rørledning, skal jeg røre ved dem?


Til sidst vil jeg spørge om man kan lave noget DIY opgradering på sådan et system? Sådan som jeg ser det burde det bare være muligt at udskifte de eksisterende telestater og/eller controller med noget der er forbundet på f.eks. Z-Wave og så controllere det baseret på forskellige faktorer?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at skrue op for fremløbstemperaturen. Hvis du har trægulve, skal du måle temperaturen, så den ikke overskrider 29-30 grd. på fremløbet.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis