Betonkant på afløb i bad

Hej Lav det selv folk

Vi er flyttet ind i et gammelt hus og på badeværelset i stuen er afløbet lavet sådan at der er en betonkant mellem risten og "afløbet". Det er åbenbart en k3 på tilstandsrapporten, så vi tænker at få det lavet. Det er både selve afløbet og så afløbet der går fra bruchenichen til det rigtige afløb.

Jeg har læst at man vist nok har lidt forskellige muligheder:

1. gør intet, og håber på det bliver ved med at virke

2. Skift afløbet og betal kassen.

3.Få sat en forhøjning på afløbet.

4. smør betonen med noget der kan blokere vandet.


Jeg har indtil videre snakket med en kloakmester og efterspurgt et tilbud som han arbejder på, men det virkede til at blive dyrt, især fordi han mente at afløbet i forvejen sad for tæt på væggen og derfor også skulle rykkes.

Vi snakker altså om et gammelt badeværelse og jeg vil gerne have det lavet til en rimelig pris, for ellers kan man jo næsten lige så godt renovere det hele. Jeg har brug for nogle gode forslag som evt. indeholder navne eller link til matrialer.


på forhånd tak for hjælpen


10 tommelfingre er ok...så har du ikke savet nogen af endnu ;)
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Giv det en omgang epoxy. Gerne en tykfilms.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Det som der menes, er den betonfuge/mørtelfuge omkring rammen som skulle have været elastisk?

Lad det blot være til du engang skal renovere. Det fungerer jo uden at lave skade.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det der sker er at der trænger vand igennem den ofte revnede beton. Det kommer så ned omkring vand og evt. gulvvarmerør. Det sikkert den hyppigste årsag til rørskade under badeværelser. 

Jeg ville smøre med noget efter grundig rengøring og afskrabning. Det skal helst være fleksibel så den gummihud man bruger til vådrums sikring vil være godt. Jeg ved ikke om det købes i så små mængder eller må du lægge billet ind ved en murer om han har en rest på et tidspunkt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi fik udskiftet en betonfuge med en blød fuge, fordi vi havde samme udfordring med tilstandsrapporten. Håndværkeren (VVS-firmaet Juhl-Nielsen) slog skaller af 3 omkringliggende fliser, og den bløde fuge var misfarvet efter få uger. Han vil ikke erstatte noget og svarer ikke længere på henvendelser. Håndværkets ankenævn vil ikke tage sagen, fordi fakturaen er på under 3.000,-

Jeg ville lade det stå med betonfuge, hvis jeg kunne vælge om. Særligt hvis det allerede har holdt i mange år.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tilstandsrapporten nævner ikke noget om elastisk fuge i mit tilfælde, men om synlig betonkant - og evt. skader som følge heraf, dækkes ikke af forsikringen.

palle22 skrev den 28-01-2019 15:06:11

Tilstandsrapporten nævner ikke noget om elastisk fuge i mit tilfælde, men om synlig betonkant - og evt. skader som følge heraf, dækkes ikke af forsikringen.

Så er det mærkeligt at i har fået slået mørtelfuger af ved 3 fliser og lagt elastisk fuge, hvis det ikke er noget tilstandsrapporten har påpeget?

Du må lige uddybe, for lige nu lyder det lidt selvmodsigende 😂


Elektronikteknikeren

Palle 22: Jeg forstod det sådan at det var p.g.a. tilstandsrapporten du fik etableret en elastisk fuge omkring gulvristen.

Det er nok heller ikke en vvs-mand man normalt sætter på en sådan opgave    

Hvorfor skulle der være en bemærkning omkring betonfugen i tilstandsrapporten hvis det ikke er et krav at den skal være en gummifuge? 

hvad er det den byggesagkyndige mener kan tage skade? er det at en betonfuge ikke er tæt? og hvis den ikke er, så dækker forsikringen ikke... er det hvad han mener med bemærkningen?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også