Flytning ag brændeovn

Hej

Jeg har en brændeovn som jeg gerne vil have flyttet 1 m tilbage op i et hjørne. Skorsten går igennem muren bag på direkte i skorstenen.

Kan man lave udtrækket igennem muren og så sætte 1 m på ydersiden af muren og ind i skorstenen .. Der skal vel bores et nyt hul i skorstenen . Men er det muligt hvis det er Isokern.


 Woodlike & Metal

Hej Jeg har en brændeovn som jeg gerne vil have... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fordi placeringen i forhold til indretningen ikke er optimal.


 Woodlike & Metal

Efter min mening skal det netop ikke udvendig. Det skal gå under 1  meter skråt over hjørnet INDE i stuen. At få den uden på muren giver kun bøvl og problemer. 

Uanset om den er isoleret så vil den blive kold hvis ovnen har været slukket et stykke tid. Følgende optænding vil giver problemer med røg i stuen indtil røret er varm og skorstens sug er genoprettet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så skal den sgu ikke flyttes , vil ikke have et rør langs væggen indvendig.. Kan man ikke sætte et isoleret rør udvendigt. 


 Woodlike & Metal

Det bliver jo kun 50-70 cm rør skrå over hjørnet, da den ret hurtigt skal skråt ind i skorsten. Det er den enkle løsning. 

Men ellers må du rådføre dig med skorstens fejer. Det er til gengæld gratis ( du har betalt over ejendomsskat)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis