Støbe gulv i frostvejr

Hej...

Jeg skal til at støbe gulv til gulv varme..

Det skal støbes på 30 cm flamingo...

Jeg har mulighed for at skabe et tælt som kan holde overfladen frost fri med en varme blæsere...

Spørgsmålet er... Hvor længe skal gulvet hærde før det kan tåle lettere frost...

Hvor tidligt kan jeg fjerne teltet.

Kim



7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kommer sprit i vandet , som du bruger til at blande cementen . og vintermåtter til at lægge på det nystøbte gulv er også godt da cementen udvikler varme når det hærder .


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Er det i det fri, eller i en eksisterende bolig?

Hvis der allerede er et hus omkring, skal du ikke gøre yderligere, som vejret er for tiden. Betonen skal nok holde sig varm fra den varme som hærdningen frembringer. Du skal blot dække over med en plastfolie, for at vandet ikke damper af for hurtigt. Efter første døgn, kan du lægge vintermåtter over, eller rockwool batts.

Efter et par dage kan man så sætte en varmeblæser til at holde frostfrit i huset.

Er det under åben himmel, er det naturligvis en anden snak, her vil det være godt med lidt sprit i som forslået.

Jeg ville stadig lægge en folie over betonen, for at vandet ikke damper af for hurtigt, og efter noget tid, f.eks. et halvt døgn, lægges isolering på.

Når betonen er blevet trædefast, kan man lægge en lille hat på folien, af regler og en presenning henover. Så har man en lille tunnel hvor en varmeblæser kan stå under.


Elektronikteknikeren

Hej.. tak for svar... Det er i det fri... Hvor længe vil i skyde på at " hatten " skal være på for at gulvet ikke frost springes... 

Hej,

Hvor mange m2 drejer det sig om? Og er det leveret beton?

På denne årstid skal betonen være afdækket i mange dag. En tommelfingerregel siger 5 dage ved 2 grader - før den må udsættes for frost.

Normalt støber man med varm beton evt. med accelerator i for at starte afbindingsprocessen hurtigere. Afdækningen skal ske med det samme og så må man efterfølgende reparerer de skader som vintermåtter vil giver.



/K

Ja det var det svar jeg frygtede.... 

Det er 100m2

Jeg fornemmer at det bedste er at gøre alt klart og så støbe ved første givende lejlighed...

Øv

Annonce

Hvis du ikke har travlt, så ville jeg vente til vi er fri af frosten! Men der kan jo sagtens gå mange uger.

Men det kan sagtens lade sig gøre - der skal bare tages nogle vinterforanstaltninger, hvilket jo også koster penge.

Hvis du vil støbe, så køb disse skummåtter https://haucon.dk/produkt/iso-foam/ de er nemme og ligge ud og skader ikke overfladen nær så meget som rockwools måtter.


/K

I slut 70-erne var jeg med til at støbe både møddingspladser og gyllebeholder i 10-15 gr frost. Jeg stod for at blande beton og der blev hverken tilsat sprit eller andet, alt blev blot afdækket med vintermåtter til fyraften.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis