Opvarmning under renovering

Hej allemand/kvinder,

Vi er netop ved at renovere et et-planshus hus på 130 kvm. Vi har sandspartlet, vandskuret og støbt beton gulv i en del af stuen for at gøre klar til at lægge gulvvarme og det medvirker at huset er fugtigt og har brug for opvarmning. 

P.t. varmer vi op via radiatorerne, men I weekenden skal vi fjerne radiatorer for at kunne påbegynde lægning af gulvvarmepladerne. SÅ  hvilken varmekilde vil I anbefale under arbejdet?

Skal vi købe nogle små el-varmere til hvert rum? Eller er det bedre givet ud med en stor el-varmekanon? Vil I anbefale en affugter eller er udluftning og varme bedre?

Tusind tak for jeres tid!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Da jeg i sin tid var i gang med et lignende projekt,lejede jeg en dieselvarmekanon hos Del-pin,det er meget billigere end el.


bh

Personligt har jeg bestemt ikke lyst til at bo (og sove) i en bolig opvarmet med en dieselvarmekanon, så heller el-opvarmning selv om det måske er noget dyrere. 

Nu er der forskel på varmekanoner. De billige blæser forbrændingsluft ud sammen med den varme luft. Kvalitetsvarmekanoner har separat skorsten til røggasserne, så her er der ingen problemer.


Søren O

Nej, vi bor der ikke, men arbejder der en 7 - 8 timer hver dag.

Så er en 2kw varmeblæser rigeligt til at holde det frostfrit. Der skal jo ikke være komfort temperatur for gulvets skyld.


Elektronikteknikeren
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis