Levering af beton - Smal indkørsel

Jeg skal til at renoverer både køkken samt stue. 

Ved renoveringen bliver det nuværende gulv fjernet, hvorefter der bliver isoleret og lagt gulvvarme. Alt er fint så langt. 

Udfordringen kommer, når det nye gulv/gulvvarme skal støbes. Vores indkørsel er smal og derfor kan betonbilen ikke komme helt hen til køkkenvinduet (Bliver taget ud, da det skal skiftes) og smide det ind gennem åbningen. 

Hvad gør jeg? Er det eneste alternativt, at få leveret betonen ude ved vejen og så køre det frem og tilbage med trillebør eller? Jeg vil naturligvis gerne undgå, at skulle køre frem og tilbage 60 gange med en trillebør.

Køkkenvinduet er ca. 15 m fra vejen og gennem vinduet er der adgang til både køkken (Naturligvis) men også stuen.  

Findes der en form for pumpe, som betonen kan hældes i? Altså så pumpen står i indkørselen og kan sende betonen gennem vinduet. 


På forhånd tak

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor langt er der fra det sted bilen kan holde, til der hvor betonen skal leveres inde i huset 


Mvh. Christian M
 

Ikke noget problem mange betonbiler kan levere på bånd meget langt vandret de kraftigste kan levere lodret i rigtig mange meters højde du skal blot fortælle når du bestiller hvor langt der er fra vej hvor bilen skal holde til aflæsningssted og det er op otimalt at vinduet er ude så er der god plads til at båndet kan komme helt ind i køkkenet.


1# Fra vejen og til vinduet er der cirka 15 meter. Indkørselen er 15 meter (Som går langs huset) hvorefter vinduet kommer på venstre side. 


2# Problemet er, at vinduet er 90 grader i forhold til, hvor lastbilen kan holde. Der kan derfor ikke bare bruges en sliske. 

Ring til fx unicon, de kan levere hvor du skal bruge det.

# Christian - Nej, det er ikke flydebeton. 

Er det mest naturlige ikke bare at ringe til Unicon og forelægge dem sagen. Jeg er sikker på at den opgave kan de godt løse.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Hej,

Som regel kan båndet nå 16 meter - men de kan nok ikke stikke det ind igennem vinduet.

Alternativet er at pumpe det ind, hvilket koster ca. 5000 kr. for pumpen. Hvorfor er flydebeton valgt fra?


/K

Hos os kom Unicon og pumpede ind, ca. 130 m2. 

Overvej lige flydebeton igen, det tog ingen tid for mester og 2 svende at få juttet betonen. 

# renepaulsen - Det ser rigtig godt ud! Jeg ringer til Unicon og får en snak med dem

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis