Bi måler

Hejsa...

Jeg har et anneks hvor jeg gerne vil have monteret en bimåler!

tilgang til anneks er følgende: 1x 230v 13amp og 1 x 380v 16amp

Nu vil jeg gerne have målinger på hele annekset forbrug og det jo simpelt nok at alle facer ind/ud samt nul. Men den bimåler jeg gerne vil have tilsluttet kan måle med 2 forskellige diplay og seperat måling og det fordi jeg gerne vil have selve varme installation aflæst selvstændigt, så hvorledes skal opbygning være på denne måler??

bimåler 2x230v/400V 3x10(100amp)

se venligst billed 

Hejsa... Jeg har et anneks hvor jeg gerne vil have... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, det kan du ikke. De øverste klemmer er til at skifte mellem to forskellige tariffer. du bliver nødt til at have to målere. En til hver forbruger, som Erik tidligere har skrevet.


fase

Nej. Det er een måler, men med to tælleværker (displays) hvor der kan skiftes mellem om den kører på det ene eller det andet tælleværk. Som jeg ser det. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Okay...Hvordan skulle det så kunne lade sig give sig tilslutning mæssigt??

Nogen der kan finde et diagram??

Du kan ikke bruge den måler til dit formål.

 I toppen skal der et signal ind som fortæller at nu skal strømmen koste en anden pris. Denne skifte signal kan være 230V eller 24 V  og den skifter så imellem de 2 tællere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Der står 3x10A, hvor de 100A i parantes er via strømtransformer.

Kraftstikket er 16A, derfor den ikke kan trække det direkte, og derfor denne måler er for lille alene. Med transformere brugbar, men ikke i direkte serie.


 

Ok...så langt så godt...må se hvad det bliver, under alle omstændigheder skal der andre målere til opgaven kan jeg forstå

Nogen der har et godt forslag til opgaven??

Som jeg tidligere har foreslået 2 målere, de følgende er begge MID godkendt, hvilket betyder at de må bruges til afregning af strøm f.eks. til udlejnings formål.

Her er forslag til den ene link som er 3 faset op til 80 A direkte

Og her til den anden som er 1 faste og kan klare op til 45 A 

Steensen: det er ikke sådan man læser opmærkning på måler. Den er til 10 A middel forbrug, men kan klare op til 100 A  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Okay...kan jeg så koble disse måler sammen med denne her??

Altså få disse målere tilkoblet i 230Vac for oven og visning i display T1??

Så denne måler for input fra alt strøm T0 og tælling fra andre tariffer/måler i T1 via 230V for oven??

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis