Bi måler

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Du kan ikke bruge den måler til dit formål.

I toppen skal der et signal ind som fortæller at nu skal strømmen koste en anden pris. Denne skifte signal kan være 230V eller 24 V  og den skifter så imellem de 2 tællere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Steensen
Steensen
Postnr: 6715
Steensen Steensen

Der står 3x10A, hvor de 100A i parantes er via strømtransformer.

Kraftstikket er 16A, derfor den ikke kan trække det direkte, og derfor denne måler er for lille alene. Med transformere brugbar, men ikke i direkte serie.

NAM
NAM
Postnr:
NAM NAM

Ok...så langt så godt...må se hvad det bliver, under alle omstændigheder skal der andre målere til opgaven kan jeg forstå

NAM
NAM
Postnr:
NAM NAM

Nogen der har et godt forslag til opgaven??

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Som jeg tidligere har foreslået 2 målere, de følgende er begge MID godkendt, hvilket betyder at de må bruges til afregning af strøm f.eks. til udlejnings formål.

Her er forslag til den ene link som er 3 faset op til 80 A direkte

Og her til den anden som er 1 faste og kan klare op til 45 A 

Steensen: det er ikke sådan man læser opmærkning på måler. Den er til 10 A middel forbrug, men kan klare op til 100 A  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
NAM
NAM
Postnr:
NAM NAM

Okay...kan jeg så koble disse måler sammen med denne her??

Altså få disse målere tilkoblet i 230Vac for oven og visning i display T1??

Så denne måler for input fra alt strøm T0 og tælling fra andre tariffer/måler i T1 via 230V for oven??

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Nej, den måler, du skriver om, er kun til brug som en måler med mulighed for to tariffer. Du skal have to målere for at måle to brugsgenstandes forbrug hver for sig.

fase
NAM
NAM
Postnr:
NAM NAM

Og jeg vil altså også holde på at den kan tage ligesom alle andre bimålere på markedet, 380V og måle alle former for gennemgående strøm op til 100amp igennem sammenlagt.

Der bimålere på markedet der 3 facet med mindre amp gennemgang! og 3 facer er i min verden strækstrøm/ 380V...og jeg kommer næppe op på 100amp sammenlagt, da der kun er 2 forsyningsledninger 1x230V og 1x380V, som der skal måles totalen på:-)

S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Skal du have målt et samlet forbrug eller skal du have målt to forbrug hver for sig? Din snak om måleren er 3 faset og at du aldrig kommer op et forbrug på 100A, har ikke noget med sagen at gøre.

fase
NAM
NAM
Postnr:
NAM NAM

Nu står jeg sku lidt af....min lille hjerne er forvirret!...

Hvis jeg indkøber 1 fase måler og 3 fase måler og har denne måler som hovedmåler, kan denne her så ikke få tælling fra de andre målere i 230Vac for oven?? 

Altså således at denne her måler hovedforbrug i T0 og for forbruget tælling fra de andre målere via 230v i T1??..

jeg skal bare lige være helt sikker på om det muligt eller helt skrævt!...når i snakker tariffer!

S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Du kan ikke få hovedforbruget talt på T0 og forbruget fra de andre målere talt på T1. Når vi taler om tariffer betyder det, at du f.eks. i tidsrummet mellem kl 17 og 20 betaler en højere pris for strømmen. Elværket sender så en impuls til måleren om at tælle, så du kommer til at betale mere for strømmen i det tidsrum.

fase
NAM
NAM
Postnr:
NAM NAM

Godt så langt så godt...nu min hjerne med igen:-)

Jamen så det jo bare at få installeret de andre målere:-)

takker for svar:-)

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Konvertering 230V-380V
    Fyr og opvarmning
  2. havefigurer i ler
    Lav-Hobby
  3. mursten og jord/ler?
    Lav-Hus
  4. Ler mellem etager
    Lav-Hus
  5. Hænder i gips/ler