Bi måler

Hejsa...

Jeg har et anneks hvor jeg gerne vil have monteret en bimåler!

tilgang til anneks er følgende: 1x 230v 13amp og 1 x 380v 16amp

Nu vil jeg gerne have målinger på hele annekset forbrug og det jo simpelt nok at alle facer ind/ud samt nul. Men den bimåler jeg gerne vil have tilsluttet kan måle med 2 forskellige diplay og seperat måling og det fordi jeg gerne vil have selve varme installation aflæst selvstændigt, så hvorledes skal opbygning være på denne måler??

bimåler 2x230v/400V 3x10(100amp)

se venligst billed 

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den bimåler kan ikke trække kraftstikket, så du skal have fat i en større bi-måler.


 

Er du sikker på det Steensen. ?

Jeg ser på nederste klemrække et diagram som på alle målere, hvor der kommer 3 faser +N (kl. 1-3-5 og 7)  samt 3 faser ud ( kl. 2-4-6 ) N ud i samme klemme som N ind- ( kl. 7 )

Det kan under alle omstændigheder måle kraftstik.

Men den er beskrevet som en dobbelt tarif måler , og di øverste symboler kan være indgang til at styre hvilken tæller der skal måle f.eks. nattarif

Øverst ser jeg så et symbol ud for klemme  10 - 11 hvor der står 230 V 

samt lignende symbol 24 V 

Men du kan da købe 3 faset målere i DK for 700 kr. og 1 faset smal måler til 220kr. Så skal der bare sættes 2 op.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tænker altså ikke der noget problem i at kunne trække 380v og 230v igennem denne måler!?

3x230v/400v 100amp max igennem!

Så tænker umiddelbart at de facer der skal måles på skal igennem og alle på nul!, men hvorledes skal det adskilles så der måles korrekt i T0 og T1 display!?

Grunden til denne type er plads og det ville være at fortrække så det pænt


Du kan ikke adskille dit forbrug med denne type. Det jeg retter Steensen i er at den kan måle på kraftstik. 

Denne måler sætter forbruget i det ene display f,eks, om natten hvis der kommer et signal ind på styringen foroven.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Plads er ikke et godt argument   Den du viser fylder 125 mm hvorimod dem jag har link til fylder 76 + 18 mm 

Pænhed kan altid diskuteres.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Ok...så hvis jeg skal have måling i T1 display, skal det forbindes i toppen ved 230vac fase/nul fra det den skal måle??

Nej, den viste måler er til måling med to tariffer, som aktieres med et signal på de øverste klemmer. Hvis du vil have målt to forskellige forbrug hver for sig, bliver du nødt til at have to målere som Erik skriver.


fase

Ok...så denne måler viser kun 2 display tællinger hvis det med tariffer/målere og ikke selvstændig måling??

Så hvis der skal måles på T1 skal det være måling med 230vac eller 24dc fra anden kilde??

Ja, men det betyder ikke, at du kan måle forbruget på to forbrugere hver for sig.


fase

Nej nej det er jeg med på!

Jeg skal have hele forbruget på de nederste klemmer T0 og så kan jeg måle fyrets forbrug på de øverste klemme i T1 display ligesom hvis jeg satte en måler igennem stikkontakt 230v imellem fyret og kontakt...enig??

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis